نماینده مجلس:

قانون واگذاری زمین به مادران سه فرزند اجرا شود

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری، خواستار تسریع در روند واگذاری ۲۰۰ متر زمین رایگان به مادران دارای سه فرزند از سوی اداره کل راه و شهرسازی شد.

احمد راستینه هفشجانی تاکید کرد: حدود ۲ سال از تصویب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی و تایید آن از سوی شورای نگهبان می‌گذرد.

وی افزود: برخی از آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح از ۶ ماه قبل از سوی دولت ابلاغ شده است و مدیرانی که به این قانون تمکین نکنند، شامل ترک فعل و تخلف در اجرای وظایف مربوط به قوانین قانون جوانی جمعیت می‌شوند.


بیشتر بخوانید


راستینه تصریح کرد: به‌عنوان یکی از طراحان قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید دارم با توجه به مفاد دقیق این قانون، هرگونه ترک فعل یا استنکاف در اجرای وظایف برای مدیران در دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تخلف محسوب و برابر با قوانین تعریفی با مدیران متخلف برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از موارد تعریف شده در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده واگذاری۲۰۰ متر زمین رایگان به خانواده‌های واجد شرایط دارای سه فرزند بوده که متاسفانه تا کنون در کشور تنها حدود ۸۰ قطعه زمین واگذار شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به‌همین منظور اداره‌کل راه و شهرسازی استان باید موضوع واگذاری ۲۰۰ متر زمین رایگان را برای مادران دارای سه فرزند در شهر‌ها و روستا‌ها در دستور کار خود قرار دهد.

راستینه گفت: از استاندار چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان این موضوع را به‌صورت ویژه رصد و نظارت و دستور‌های لازم برای تسریع در این موضوع را صادر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.