آب کشاورزی کانال راست سد سنگر مربوط به شالیزار‌های شرق استان گیلان، از فردا به مدت ۴ روز قطع می‌شود.

محمدجواد خانی پور، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان از قطع آب کشاورزی کانال راست سد سنگر (مربوط به شالیزار‌های شرق استان) از صبح فردا (دوشنبه ۸ خرداد ماه) به مدت ۴ روز بر اساس برنامه نوبت بندی آب کشاورزی خبر داد.

او افزود: بر این اساس، دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای آبیاری شالیزار‌های مناطق مرکزی استان گیلان شامل شهرستان‌های رشت و خمام از فردا به مدت ۸ روز انجام می‌شود.

به گفته معاون شرکت آب منطقه‌ای گیلان، پس از آبگذاری ۸ روزه کانال چپ سد سنگر، آب کشاورزی این کانال به مدت ۴ روز قطع خواهد شد.

خانی پور تصریح کرد: در فصل آبیاری، شهروندان و مسافران به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌ها و تأسیسات آبیاری جدا خودداری کنند.

او همچنین بر رعایت تقویم زراعی از سوی کشاورزان تأکید کرد و گفت: هرگونه تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیاز‌های احتمالی به کشاورزان اطلاع رسانی می‌شود.

سد سنگر در جنوب شرقی رشت بر روی رودخانه سفیدرود واقع شده است.

این سد قسمت عمده آب سفیدرود را برای آبیاری شالیزار‌های اراضی جلگه‌ای شرق و غرب این رودخانه در ۲ کانال اصلی سمت راست و چپ تقسیم می‌کند.

کانال سمت راست سد سنگر شالیزار‌های مناطق شرق گیلان شامل شهرستان‌های سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و بخش کیاشهر را آبیاری می‌کند.

کانال سمت چپ این سد هم مربوط به آبیاری شالیزار‌های مناطق مرکزی گیلان شامل شهرستان‌های رشت و خمام و بخش‌های سنگر، خشکبیجار، کوچصفهان، لشت نشا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.