خانه شهید رجایی مرمت و احیا می‌شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین از پیگیری برای مرمت و احیای خانه شهید رجایی خبر داد و گفت: در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که برخی از آن‌ها حل شده و برخی دیگر در حال برطرف شدن هستند.

عباس کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین بر رسیدگی و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: امروز فضای خوبی بین مدیران قزدین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شده و باید از این ظرفیت، به‌منظور نهادینه کردن فرهنگ فوق بین مردم استفاده بهینه کرد.

کاظمی تاکید کرد: هر مسوولی باید ارائه خدمت به این قشر را وظیفه خود بداند و در این راستا از انجام هیچ کاری دریغ نکند.

وی با اشاره به مشکلات بیمه‌ای جامعه ایثارگران اظهار کرد: مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها جلسه‌ای تشکیل دهند و در خصوص خدمات‌دهی به جامعه ایثارگران تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند.

کاظمی با اشاره به طرح سپاس، گفت: با اجرای این طرح در قالب رزمایش موافق هستیم، زیرا می‌تواند تاثیر بسزایی در روحیه خانواده‌های شهدا و ایثارگران که، ولی نعمتان انقلاب هستند و همچنین ارتقای فضای معنوی جامعه به وجود آورد.

این مسوول افزود: بنیاد شهید باید در اجرای رزمایش طرح سپاس برنامه‌ای تنظیم و تدوین کند تا مسوولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در بازه زمانی مشخصی به دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران بروند و ذره‌ای از دین خودشان را به این قشر معظم ادا کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: در این دیدارها، خانواده‌های شهدا و ایثارگران درخواست‌هایی دارند که این درخواست‌ها باید جمع‌بندی شود و طی جلسه‌ای با مسوولان مربوطه تصمیم‌های لازم در جهت رفع آن‌ها اتخاذ شود.

وی، تشکیل کمیته مشترک یادواره شهدای استان قزوین را ضروری دانست و گفت: همه یادواره‌ها در قالب این کمیته ساماندهی و تخصصی شوند و سازوکار‌های اجرایی برای انجام این مهم تدوین گردد تا این رویداد‌ها با کیفیت مطلوب و تاثیرگذاری بیشتری بین مردم برگزار شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به گلزار شهدای شهر قزوین افزود: بستر‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مکان مقدس با مدیریت مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی در حوزه‌های مختلف از جمله ایثار و شهادت را به مسوولان ابلاغ کرده‌اند، گفت: شکل‌گیری شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۸۹ از جمله این سیاست‌ها بوده است و در این شورا، همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی با ماهیت‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی و هنری با هر ماموریت و مسئولیتی وظیفه دارند باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین که دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد باید ریل‌گذاری مناسبی برای ترویج این فرهنگ بین نسل امروز و آینده را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار