سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین خبر داد:طرح مرمت سر درب ورودی سرای تاریخی سعدالسلطنه آماده اجرا است.

سیدصادق قدسی پور سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین اظهار کرد:مرمت و بازسازی مجموعه‌ها و بنا‌های تاریخی موجب افزایش ماندگاری آن‌ها شده و با توجه به اهمیت حفاظت از بنا‌های تاریخی یکی از دستورکار‌های اولویت دار این سازمان، مرمت بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی تحت نظارت شهرداری است.

 سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین بیان کرد:با توجه به استقبال بازدید کنندگان و گردشگران از مجموعه سرای سعدالسلطنه، مرمت این سردرب با هدف معرفی شایسته‌تر این کاروانسرای تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد:مرمت و نگهداری از ورودی‌های این مجموعه فاخر، مانع بروز آسیب‌های کالبدی و بصری طی گذر زمان خواهد شد.

قدسی پور اضافه کرد:در این راستا و با توجه به بررسی‌های انجام شده مرمت سر درب ورودی سرای سعدالسطلنه در دستورکار سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره جزییات اجرای پروژه مرمت سردرب ورودی سرای سعد السلطنه ادامه داد: موارد در نظر گرفته شده در طرح مذکور شامل احیای سر درب تاریخی مجموعه مطابق با الگو‌های اصیل، مرمت و دانه گذاری آجر‌های تزئینی، مرمت کاربندی‌های داخل هشتیِ ورودی و مقاوم سازی و استحکام بخشی است.

قدسی پور از دیگر موارد در نظر گرفته شده برای طراحی مذکور را ساماندهی و رفع الحاقات، نور پردازی، ساماندهی و مرمت نمای دو حجره ورودی این بنای تاریخی ذکر کرد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این پروژه یادآور شد:مرمت و احیای سردرب سرای سعدالسلطنه به عنوان یکی از ورودی‌های شاخص مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، بخش مهمی از پروژه ساماندهی و مرمت بدنه خیابان امام خمینی (ره) به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.