مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: انجام کار ماندگار و اثربخش پیشگیرانه در حوزه باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: انجام کار ماندگار و اثربخش پیشگیرانه در حوزه باید در اولویت قرار گیرد. گرچه رقم بودجه فعلی بحران برای انجام کار‌های زیربنایی درمقایسه با بودجه کل شهرداری تهران کم است

 امیر شهرابی گفت: خوشبختانه مدیریت سازمان بحران پرتلاش و دارای حس تعلق سازمانی خوبی است. اما در حوزه پیشگیری از بحران و ایمنی جای کار و فعالیت بسیار زیاد است و هنوز با استاندارد‌های جهانی فاصله داریم. موضوع تکمیل سوله‌های بحران و زیرساخت‌ها نیز بسیار مهم است و باید به طور جدی پیگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام کار ماندگار و تاثیرگذار در حوزه ایمنی و پیشگیری از بحران گفت: تاکنون اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران در راستای اهمیت موضوع ایمنی شهر و شهروندان، گام به گام درجهت پیشرفت پروژه‌ها از هیچ تلاش و همکاری دریغ نداشته است و این روند ادامه خواهد یافت. 

به گفته شهرابی، ۱۰ حکم و ۵۸ شاخص برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرتهران درحیطه مسئولیت سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران است که یکی از پرتعدادترین و پراهمیت‌ترین احکام برنامه چهارساله به شمار می‌شود. 

مدیرکل برنامه وبودجه شهرداری تهران بر تداوم برگزاری نشست‌های تعاملی با سازمان‌ها و شرکت‌ها در راستای کمک به پیشبرد اهداف مدیریت شهری، ارتقای کیفی فعالیتها، تقویت بُعد حمایتی حوزه برنامه ریزی و در نهایت خدمت رسانی به شهروندان تأکید کرد.

علی نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز ضمن تشریح وضعیت بودجه سازمان و عملکرد سال گذشته در ردیف‌های ابلاغی، با تأکید بر اجرای رویکرد پیشگیرانه سازمان بحران گفت: هر چه ما به جای صرف هزینه در زمان بحران، در حوزه پیشگیری هزینه کنیم؛ تاثیرگذاری و نتایج آن بیشتراست و به نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود؛ بنابراین عمده درخواست بودجه سازمان برای ایجاد زیرساخت و پروژه‌های سرمایه‌ای بوده است. 

وی از تهیه پیوست ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل پروژه‌های شهری به عنوان یکی از بهترین اقدامات این دوره اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران یاد کرد و از جمله اقدامات این سازمان به مواردی، چون توسعه ناوگان ویژه، تکمیل پایگاه ها، بروزرسانی کمی و کیفی پایگاه‌ها و ایستگاه‌های مدیریت بحران، تکمیل تجهیزات امدادی و سخت افزاری و نرم افزاری پایگاه ها، تدوین برنامه اسناد و انجام طرح‌های مطالعاتی، ایمنی ساختمان‌های ناایمن و مدیریت گود‌های ناایمن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار