رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان از مرمت هشتی واقع در کوچه کلانتری و خانه مجاور بازار تاریخی سمنان سمنان خبرداد.

بهمن اخلاقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: در این مرحله از مرمت کاه‌گل کاری اضطراری سقف برای هدایت آب باران، دونه گذاری آجرهای فرسوده، بندکشی و شست‌وشو دیواره‌ها، تکمیل کردن هره هشتی، گچ کاری و سفیدکاری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه وجود هشتی در ورودی اکثر خانه‌های تاریخی وجود دارد، افزود: مهم‌ترین کارکرد هشتی، تقسیم مسیر ورودی به دو یا چند جهت و حفظ قسمتی از حریم خانه ‌است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان همچنین از آغاز مرمت اضطراری خانه مجاور بازار تاریخی سمنان در اثر حفاری غیرمجاز خبر داد.

اخلاقی گفت: در اثرحفاری غیرمجاز در داخل این خانه که باعث آسیب به بنای بازار تاریخی سمنان شده، مرمت اضطراری با هدف جلوگیری از آسیب بیشتر به بازار آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان افزود: در این مرحله از مرمت پر کردن محل حفاری، مستحکم سازی دیوارها، اجرا پیوندی و ایجاد دیوار حفاظتی انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: مرمت این بنا با همکاری شهرداری سمنان آغازشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار