در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جذب بیش از ۵۷ درصد مهارت آموزان در بازار کار

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: به طور میانگین بیش از ۵۷ درصد افرادی که در آموزشگاه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند وارد بازار کار شدند.

آموزش‌های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه‌های با ثبات است و از پدید آمدن شغل‌های کاذب و ناپایدار که توسعه‌ی همه جانبه‌ی کشور را هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف می‌توانند در شغل‌های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین، برطرف کننده‌ی نیاز اصلی کشور‌ها به ویژه در کشور‌های در حال توسعه باشند.

یکی از دغدغه‌های مهم مهارت آموزان، دوران پس از کسب مهارت است که علاقه دارند در مسیر مهارتی که کسب کردند اشتغال پیدا کنند.

در خصوص اشتغال مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای با آقای غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفتگو کردیم.

حسینی نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس رصد انجام شده به طور میانگین بیش از ۵۷ درصد افرادی که در آموزشگاه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند منجر به اشتغال شده و وارد بازار کار شدند.

وی افزود: البته این آمار در رشته‌های مختلف، متفاوت است.

حسینی نیا گفت: در طرحی که به کمک اصناف در حال انجام هستیم و مهارت‌ها در محیط کار واقعی انجام می‌شود آمار منجر به اشتغال به ۸۲ درصد هم می‌رسد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: این آمار نشان دهنده این است که آموزش در محیط کار واقعی بسیار موثری است به این دلیل که افراد در محیط کار واقعی فعالیت می‌کنند و زمانی که تولید محصول را می‌بینند انگیزه می‌گیرند و علاوه بر آن مهارت‌های نرم را هم کسب می‌کنند.

وی گفت: همه این موارد باعث می‌شود افرادی که در محیط کار واقعی آموزش می‌بینند ضریب انطباق بیشتری با بازار کار داشته باشند و لذا ضریب اشتغال بالاتری هم دارند.

 

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام آموزش فنی و حرفه ای خیلی خوب هست ولی کافی نیست کسی نمی‌تواند به صرف مهارت در آموزش فنی و حرفه ای کاری را شروع کند ولی از نظر اطلاعات تکمیلی بسیار خوب است
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۰۸:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
کسانی که در فنی و حرفه ای تحصیل کرده اند دارای مهارت و همینطور شغل هستند.
کاش ما هم فنی حرفه ای می‌خواندیم تا الان بیکار نبودیم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
فقر مالی در فنی و حرفه ای وحشتناکه
آخرین اخبار