مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: طرح اختصاص پاداش صرفه جویی در مصرف برق امسال هم در حالی برای تمام مشترکان خانگی استان اجرایی می‌شود که این پاداش نسبت به سال گذشته ۲۰ برابر شده است.

محسن ذبیحی گفت: بدین ترتیب مشترکان با کاهش ۱۰۰ کیلووات ساعت برق در مناطق عادی ۱۵۰ هزار تومان و در مناطق گرمسیر حدود یک میلیون تومان پاداش می‌گیرند.

وی بیان کرد: امسال تمامی یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۴۷ مشترک خانگی برق استان خراسان رضوی می‌توانند در ازای صرفه جویی، پاداش دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: خاموشی‌های تابستان ۱۴۰۰ تجربه تلخی برای مردم رقم زده بود و دولت سیزدهم پس از اینکه سکان مدیریت کشور را به دست گرفت، برای تامین انرژی (برق) مورد نیاز کشور برنامه ریزی کرد، به طوریکه تابستان ۱۴۰۱ در حالی که مردم منتظر اعلام برنامه خاموشی بودند، اما خبری از قطعی برق نشد.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داد که افزایش ظرفیت و توسعه نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف مشترکان برنامه ریزی شد. در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

ذبیحی گفت: پارسال مشترکین خانگی در استان خراسان رضوی، ۲۸ میلیارد تومان برای صرفه جویی در مصرف برق پاداش گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به شروع فصل گرم سال و استفاده از وسایل سرمایشی از مردم درخواست می‌شود با مدیریت مصرف این شرکت را یاری کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: تنظیم درجه کولر گازی بر روی دمای رفاه یعنی ۲۵ درجه، تعویض پوشال، تعمیر و سرویس کولر‌های آبی از جمله راهکار‌های صرفه جویی در مصرف برق است و امیدواریم با تمهیدات و برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو و رعایت مدیریت مصرف توسط مردم در کشور و در استان، تابستان پیش رو هیچ گونه خاموشی و مشکل قطعی برق برای بخش خانگی رخ ندهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.