ابوالفضل باقری فرد گفت: هدف اصلی بین المللی سازی علوم پزشکی، ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور در این حوزه است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در کارگاه بین‌المللی سازی آموزش علوم پزشکی گفت: بحث بین المللی سازی در آموزش علوم پزشکی مهم و مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و کیفیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مورد تایید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است.

او با بیان این که پیشرفت‌های پزشکی امروز یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و حاصل تلاش بسیاری از پزشکان و اساتید است، خاطرنشان کرد: بین المللی سازی صرفا به معنای گرفتن دانشجوی خارجی نیست و فراتر از این تصور است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ادامه داد: اعتقاد داریم برای ورود به حوزه بین الملل باید آموزش‌های ارائه شده نیز مطابق با استاندارد‌های جهانی باشد تا با دیپلماسی علمی با کشور‌های دنیا بحث و تبادل نظر کنیم.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، دیپلماسی علمی یک راهبرد است و باید تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی با آن آشنا باشند بنابراین به افرادی نیاز داریم که در این حوزه صاحب نظر باشند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: هدف از بین‌المللی سازی صرفا درآمدزایی نیست. بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی، جزء مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت و هدف اصلی آن هم، ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور است.

باقری فرد عنوان کرد: توانمندسازی دانشگاه‌ها، برای ورود به حوزه بین الملل یک ضرورت است و برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقش موثری در این خصوص دارد. در عرصه بین الملل ما باید از ظرفیت‌های مختلف هنری، اقلیمی، آب و هوا و بسیاری از ویژگی‌های منحصر بفرد کشورمان، بهره ببریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر تخصیص تسهیلات ویژه برای دانشجویان خارجی و تسهیل فضای حضور این دانشجویان، گفت: بین المللی سازی می‌تواند عامل مهاجرت مثبت شود. در حال حاضر بیش از ۷ هزار دانشجوی بین الملل در رشته‌های علوم پزشکی در کشور مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار