نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بهداشت قضایی و برنامه ریزی برای مقابله با وقوع جرم و شناسایی منابع ایجاد اختلاف ضرورت حال حاضر دستگاه قضایی برای کاهش ارقام مربوط به پرونده‌های قضایی است.

آیت‌الله عاملی در آیین تودیع و معارفه دادستان اردبیل با تاکید بر بهداشت قضایی اظهار کرد: وجود ۴۵۰ هزار پرونده قضایی در شان مردم این استان نبوده و  برنامه ریزی برای بهداشت قضایی و پیشگیری این آمار و ارقام ضروری است.

او با بیان اینکه مقابله با وقوع جرم مستلزم همکاری و تعامل دو دسته تربیتی و قضایی است ادامه داد: در کنار متولیان تربیتی، دستگاه‌های قضایی موظف به شناسایی و منابع ایجاد اختلاف و جرم بوده و به ارائه راهکار علمی بپردازند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر اینکه یکی از قدسی‌ترین مسئولیت‌ها در کشور دادستانی است ادامه داد: ایجاد فضای سالم تربیتی حق آحاد ملت است و بهترین شهر شهری است که پذیرای آرمان و افکار باشد و دادستانی نقش مهمی در خصوص تامین امنیت و جلوگیری از منکرات در جامعه بر عهده دارد. آیت الله عاملی جایگاه دستگاه قضا و اعتماد مردم به این مجموعه را جایگاه والایی دانست که باید نسبت به آن حساس بوده و از هرگونه باج دهی در این جایگاه پرهیز کرد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌السلام کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به یادآوری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان خدمت به خانواده ۳۴۰۰ شهید استان افتخاری بزرگ دانسته  و از برقراری روزانه ملاقات عمومی رییس کل دادگستری استان بصورت روزانه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ خبر داد.

او با اشاره به مساحت ۱۸ هزار کیلومتری اردبیل با ۳۶۸ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری  آذربایجان و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت با ۱۹ حوزه قضایی فعال اظهار کرد: جمع پرونده‌هایی که در دادگستری کل استان در سال گذشته رسیدگی شده ۴۵۴ هزار فقره که ۳۳۰ هزار در دادگستری و دادسرا‌ها و ۱۲۴ هزار پرونده نیز در شورای حل اختلاف رسیدگی شده که ۴۵ درصد از این پرونده‌های بصورت مصالحه‌ای انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان کاهش جمعیت کیفری را یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها و دغدغه‌های دستگاه قضا عنوان کرد و ادامه داد: در ۲۱ ماه  گذشته استان اردبیل رتبه اول کاهش جمعیت کیفری با ۱۹ شاخص کسب کرده و در کنار آن صدور ۴۲ درصد آرای کیفری بصورت آرای جایگزین حبس، کسب رتبه برتر در ستاد دیه و کسب رتبه اول کشوری در بازسازی عتبات عالیات از نتایج تعامل و همبستگی دستگاه قضا با مجموعه دولتمردان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.