وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد دولت سیزدهم تحقق عدالت فرهنگی با روش تمرکز زدایی و برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی در استان‌ها است.

اسماعیلی در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر در تالار اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین تاکید کرد: شعار دولت تحقق عدالت فرهنگی است و در این راستا تمرکززدایی را در دستور کار داریم و رویداد‌ها را در استان‌ها برگزار خواهیم کرد تا توانمندی‌های هنری در معرض دید عموم قرار گیرد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: در سال قبل حوادث تلخی داشتیم و عده‌ای دنبال این بودند که چراغ هنر را در کشور خاموش یا کم فروغ کنند، اما هنرمندان تئاتر وارد صحنه شدند و با حضور پر رنگ در جشنواره تئاتر فجر افتخار بزرگی برای کشور آفریدند که جای تقدیر دارد.

اسماعیلی گفت: این هنرمندان توانستند عامل وحدت و هم گرایی شوند و قدردان تلاش آن‌ها هستیم.

او همچنین با اشاره به برگزاری تئاتر صاحبدلان گفت: جشنواره تئاتر صاحبدلان یک رویداد مقطعی نیست بلکه در طول سال برگزار می‌شود تا آثار ماندگاری داشته باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: در سال گذشته پیشنهاد شد رویداد تئاتر به صورت بین المللی برگزار شود و توانستیم اولین جشنواره بین المللی را در قزوین برگزار کنیم.

اسماعیلی اظهارداشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: قزوین به دلیل جایگاه رفیع و کم نظیری که در فرهنگ و هنر دارد باید زیرساخت‌های مناسبی داشته باشد و حتما کمک می‌کنیم تا این امکانات برای مردم و هنرمندان مهیا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد شهرک محتوا بعنوان یک کاربین المللی در قزوین کلید خواهد خورد و در سفر دوم رئیس جمهور به استان تلاش می‌کنیم تا نواقص فرهنگی استان و زیرساخت‌ها تامین و برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار