عوامل وابسته به مولوی عبدالحمید روز ۲۹ خرداد یک ببر کاغذی ساختند تا شبکه‌ اینترنشنال آن را شکار کند. ادعا را تبدیل به مبنا و بر اساس همان مبنای موهوم، شروع به سناریوسازی‌ رسانه‌ای کردند.

شبکه اینترنشنال عصر روز ۲۹ خرداد به نقل از ادعای یک سایت محلی نوشت: «انتظامات مسجد مکى زاهدان فردی را که از طرف اطلاعات سپاه ماموریت داشته، در پوشش طلبه علوم دینی مولوی عبدالحمید را به وسیله سم ترور کند، شناسایی و بازداشت کرده است.»

دفتر عبدالحمید نیز بیانیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد: «در پی انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد در فضای مجازی مبنی بر بازداشت یک فرد مظنون در مسجد مکی زاهدان، به اطلاع می‌رساند یک فرد مشکوک که ظاهرا با برخی نهاد‌ها وابستگی دارد، در مسجد مکی زاهدان شناسایی و بازداشت شده است. فرد مظنون اظهارات و اعترافات مختلفی کرده است؛ این اعترافات در دست تحقیق و بررسی هستند.»

«سازگارا» از متهمین انفجار تروریستی دفتر نخست وزیری در شهریور ۱۳۶۰ به همراه سیما ثابت در شبکه اینترنشنال تقلای بسیاری کردند که میان ادعای عبدالحمید و ماجرای ترور ادعایی اسکریپال (جاسوس فراری روس مقیم لندن) در سال ۲۰۱۸ مشابهت سازی و با کلمات اطلاعات سپاه، کا. گ. ب شوروی، عبدالحمید و خلافت بنی عباس جمله سازی کنند.

یک منبع آگاه واقعه را در گفتگو با فارس به شرح ذیل روایت کرد:

«نمایندگان مولوی عبدالحمید امروز (۳۰ خرداد) و پس از ۳ روز حبس این فرد را تحویل نمایندگان دستگاه‌های امنیتی می‌دهند. در جلسه تحویل ادعا می‌شود وی قصد سرقت و مسموم سازی را داشته، فرد حبس شده در حضور فرزند و مسئول دفتر مولوی عبدالحمید این ادعا‌ها را رد و آنرا ناشی از فشار عنوان می‌کند ... بر اساس تحقیقات به عمل آمده این فرد عنوان کرده است طی سه روز حبس به صورت مکرر بازجویی و تحت شکنجه‌های روحی، جسمی و تهدید قرار گرفته و مجبور به گفتن مطالب مورد درخواست بازجویان شده است.»

نیرو‌های عبدالحمید مدعی هستند که طلبه سنی اعتراف کرده برنامه ترور داشته است. اولاً؛ صحت این ادعا چگونه اثبات می‌شود؟ ثانیاً؛ نیرو‌های عبدالحمید دقیقا با چه مجوزی یکی از شهروندان بلوچ را خودسرانه اسیر و محبوس کردند و از او اعتراف گرفتند؟ ثالثاً؛ آیا همین اعترافات تحت شکنجه بوده است؟ این گزاره از این جهت حائز اهمیت است که فرد اسیر شده، از شکنجه خود توسط افراد وابسته به عبدالحمید خبر داده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در همین رابطه گفت: «فردی که بازداشت [نیرو‌های عبدالحمید]بوده است شاکی است این بازداشت غیرقانونی بوده اگر شما تشخیص دادید این شخص قصد ارتکاب جرم را دارد باید علیه وی با دلیل و مدارک شکایت می‌کردید، اما مبتنی بر حدس و گمان نمی‌توان اقدام کرد. اگر افراد و بستگان این فرد شکایت دارند می‌توانند شکایت کنند، اما تاکنون شکایتی دریافت نکرده‌ایم، اما این ادعا که این فرد قصد داشته شخص آقای عبدالحمید را مسموم کند، عوامل مسجد باید ثابت کنند وگرنه باید در برابر قانون پاسخگو باشند.»

پاسخگو کردن عبدالحمید و عوامل وابسته به او از این جهت حائز اهمیت است که کذب گویی این فرد مسبوق به سابقه است.

دروغ تجاوز جنسی - عبدالحمید روز ۱۵ آذر در صفحه توئیتری خود نوشت: اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن به قصد تحقیر و اعتراف اجباری در رسانه‌ها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان موید این امر است. عبدالحمید در صفحه توئیتری خود دو گزاره شکنجه و تجاوز جنسی را ادعا کرده است. سند چیست؟ اخبار برخی رسانه‌ها!

توئیت عبدالحمید

توئیت روز ۱۵ آذر ۱۴۰۱ عبدالحمید مبنی بر شکنجه برای اعتراف اجباری

توئیت عبدالحمید

توئیت روز ۶ دی ۱۴۰۱ عبدالحمید مبنی بر شکنجه برای اعتراف اجباری

سوژه ادعایی شکنجه و تجاوز جنسی آن برهه زمانی مربوط به یک زندانی به نام آرمیتا عباسی بود. شبکه CNN درباره این فرد نوشت که عباسی روز ۲۵ مهرماه به همراه نیرو‌های لباس شخصی به بیمارستان امام علی در کرج برده شد در حالی که مو‌های او تراشیده شده بود و به شدت می‌لرزید. در ادامه نیز با استناد به مکالمات به اصطلاح افشا شده کادر پزشکی ادعا کرد که به آرمیتا عباسی وحشیانه تجاوز شده است. [۱]در مجموع سه گزاره درباره آرمیتا عباسی ادعا شد: اول؛ مو‌های آرمیتا تراشیده شده بود. دوم؛ به او تجاوز جنسی شده بود. سوم؛ تحت شکنجه شدید قرار گرفته است. عبدالحمید نیز برمبنای همین اتهامات مدعی شد که سیستم قضایی درحال شکنجه و اعتراف اجباری است.

این درحالی بود که ادعای تجاوز و شکنجه از سوی مادر آرمیتا عباسی نیز رد شده بود. (درباره آرمیتا عباسی بیشتر بخوانید) عبدالحمید مدعی شد که قوه قضائیه در حال شکنجه و اخذ اعتراف اجباری است و کذب این ادعا با آزادی آرمیتا عباسی اثبات شد. تصویر و فیلم لحظه آزادی او در ادامه آمده است:

آرمیتا عباسی

چهره آرمیتا عباسی روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

دروغ کرونا و جامعه المصطفی - عبدالحمید روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ به جامعه المصطفی اتهام زد که طلاب این مجموعه عامل ورود کرونا به قم و شیوع آن در ایران شدند، ولی ۱۷ ماه بعد در سخنرانی که از خطبه‌های نماز جمعه روز ۸ مرداد ۱۴۰۰ می‌باشد، سخنان عجیبی درباره شیوع کرونا به زبان آورد و آن را ناشی از عذاب الهی دانست. عبدالحمید در آخر مشخص نکرد شیوع کرونا در ایران به دلیل جامعه المصطفی بود یا عذاب الهی؟! بریده از صوت عبدالحمید در خطبه ۸ مرداد ۱۴۰۰ در ادامه آمده است.

مسموم‌کردن دانش آموزان - عبدالحمید روز ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ هم گام با سم‌پاشی رسانه‌ای یک اردوگاه سیاسی خاص در داخل کشور و رسانه‌های لندنی مدعی شد: «بسیاری بر این نظر هستند که شاید همین به واقعیت نزدیک است که این، نوعی سرکوب اعتراضات است. همین دختران در مدارس اعتراض کردند و حالا اگر جریانی این مسمومیت دختران را دنبال می‌کند و آن‌ها که اطلاع دارند هم جلویشان را نمی‌گیرند، به خاطر اعتراضات است.»

عبدالحمید درحالی اتهام زنی می‌کند که خود در روز ۱۷ فروردین ۹۷ اتهامات علیه دارالعلوم تحت مدیریت خود را ناشی از مریض دلی عنوان کرد و گفته بود: متاسفانه برخی افراد مریض که دشمنی و حسادت هم دارند، مطالبی در فضای مجازی و اینترنت مطرح می‌کنند و با پخش بعضی شایعات و تهمت‌ها قصد تخریب دارند. این افراد از خدا بی‌خبر که از اخلاق اسلامی و انسانی فاصله دارند، از این موضوع غافل اند که الله آن‌ها را می‌بیند. 

سایت عبدالحمید

اسکرین متن منتشره خطبه فروردین ۹۷ | منبع: سایت عبدالحمید

بیانیه وزارت اطلاعات در اردیبهشت ۱۴۰۲ نشان داد که ماده سمی در کار نبوده است. (بیانیه کامل وزارت اطلاعات)

چگونه است که هر شایعه‌ای علیه نظام ریشه در واقعیت دارد، ولی گزارشات و اظهارات ضد دارلعلوم عبدالحمید ناشی از مریض دلی افراد است؟

اکنون عبدالحمید و حلقه مکی زاهدان پا را فراتر گذاشته‌اند و علناً به یکی از نهاد‌های امنیتی اتهام زده‌اند که قصد ترور او را داشته‌اند. این ادعا در سلسله کذبیات او مبنی بر تجاوز و شکنجه در زندان‌های قوه قضائیه است.

خودسری عوامل عبدالحمید مربوط به عدم برخورد قبلی با فرد مذکور و شبه نظامیان او در جنوب شرق کشور است. عوامل عبدالحمید روز دوشنبه ۲۹ خرداد یک ببر کاغذی ساختند تا شبکه اینترنشنال آن را شکار کند. ادعا را تبدیل به مبنا و بر اساس همان مبنای موهوم، سناریوسازی را شروع کردند.

هدف حداقلی این سناریو، منحرف کردن اذهان از حواشی یک هفته اخیر عبدالحمید است، ولی یحتمل در فرامتن به دنبال کاراکترسازی از او به عنوان یک آزادی خواه مورد سوءقصد هستند که سرماخوردگی آتی این فرد نیز بر گرده نهاد‌های امنیتی باشد.

منبع: فارس

برچسب ها: دروغ ، اینترنشنال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
امامان شیعه همواره از سوی خلفا ازار و اذیت میشدن و بهشون دروغ میبستن به بهانه تضعیف خلافت اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
این بیچاره هم میخاد خود نمایی کرده باشد شنونده ها نباید آن را عقل کل بدانند چون این هیچی از قانون و سیاست ودستگاه حکومتی نمیداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چرا در این کشور با کسانی که محبوبیتی به دست میارن مماشات میکنن همه در برابر قانون یکسان هستن ، هیچ کس بالاتر از قانون نیست ، از قوه قضاییه انتظاری نمیره جزء برخورد قانونی با هر شخصی که از قانون تخطی میکنه
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
راستگو فقط ۲۰۳۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این عبدالهویج وهابی داعشی صفت دیگه زیاد پر رو شده. برید بگیرینش ببرید زندان. این تروریست ها فقط به دنبال نابودی و تجزیه ایران هستند برای منافع خودشون حتی با دشمنان ایران همکاری میکنند. این مردک رو زندانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مولوی عبدالحمید میخواد ایران تجزیه بشه و طرفدار آمریکا و دشمنان ایران هستش. بازداشت و بازجویی بشه این فرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
ازایران اخراج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
از این انسانهای شیطان صفت که عملا برخلاف ادعای زبانی، دشمنی با اهل بیت عصمت وطهارت را افتخار خود می دانند چه انتظاری غیر از این شیطنت ها هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
از این انسانهای شیطان صفت که عملا برخلاف ادعای زبانی، دشمنی با اهل بیت عصمت وطهارت را افتخار خود می دانند چه انتظاری غیر از این شیطنت ها هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دراغازاعتراضات این اقا مثل بعضی خواص دیگر هوس گرفتن ماهی ازاب گل الود کرد.قلاب مولوی به گل گیر کرده و ول کن معامله هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
نمیتوانید هر کس که جلوی شما ایستاد و حرف حق زد و مواضع نادرستِ شمارو انکار کرد
بااین روشهای نخ نما خراب کنید
چون
مردم فهمیم تر ازین حرف ها بوده وهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
آره مردم ما خیلی فهیم هستند و از حرفای زده شده می‌فهمند چه کسی بر علیه ایران کار میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عبدالحمید اصلا ایرانی نیست.او یک افغانستانی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
آقای عبدالحمید کاری با شعیه سنی نداریم این وحدت تمام مسلمانان هست فقط ایرانی باشد اگر حرفی می‌زنی ایرانی باشد دستور از عربستان انگلیسی نیارید داخل ایران خوبه کشته بشی فقط ایران ایرانی باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
نفهمیدم چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اولا مولوی عبدالحمید خیلی بیجا کرده بازداشت خود سرانه آنهم به مدت 3 روز انجام داده . ثانیا آتش بیار معرکه و نفوذی دشمن قدار و یک پا منافق و فتنه گر حسابی شده است به جای آنکه آرامش در کشور ایجاد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تو فتنه پاییز پارسال خیلی غلط ها... میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
اگه واقعا ایرانی نیست لطف کنید واز کشور بیرونش کنید میگن افغانی است پس حق ندارد در مورد ایران وایرانی حرف بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شما خبرنگاران دروغ چی گفتید؟! انها را ول کنید.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اگه ارمییتا اینه که عکسش را گذاشتید // منم اگه جای عبدالحمید بودم خودم را براش میکشتم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه رمصانی منفرد
۱۲:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این مردک یک تروریست ذاتی هست.حرفی که عموی زنش ۲۰ سال پیش گفت.اما کسی گوش نداد.این جانی در تمام اتفاقات سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۷۱ دخیل هست.از ترور اشخاص.تا ایجاد گروههای مختلف تروریستی.کی هست که ناامنی جاده ها و غارتهای دهه ۷۰ روفراموش کرده باشه.کیه که بمب گذاریها رو فراموش کرده باشه.کیه که قتل عام مروم چابهار در روز تاسوعا رو فراموش کرده باشه.ایا یادتون رفته حادثه تاسوکی رو.ایا یادتون رفته بمب گذاری مسجد علی ابن ابی طالب رو.وشهید شدن دها نفر در نماز مغرب.ایا یادتون رفته جنایات عبدالمالک ریگی که شاگرد همین ملعون بود.ایا شهادت ۳۰ سرباز و مجدد ۱۷ نرزبان که با دست بسته شهید کردند یادتون رفت.شهدای پیشین و شهدای وحدت رو چی.چقدر دیگه براتون بگم.ایا حمله به اتوبوس های شهری زاهدان یادتون رفته.همه ی اینها مستقیم زیر سر این ملعون بوده و هست.اصلا چرا باید شیه نطامی داشته باشه.مگر اینجا خاک ایران نیست.چرا داره به وحدت شیعه و سنی حمله میکنه.با چه قانونی یک نفر رو ۳ روز شکنجه و تجاوز بهش کردن به دستورش.سرمار تمام اتفاقات شرق ایران در ۳دهه گذشته خود ملعونش هست.شیطان و.هست و فاقد العلوم و جامع المزخرفات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ماشاالله چقد راحت داری تهمت میزنی ان شالله خدا جوابتو بده تا بفهمی حق و حقیقت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اونایی که اینو امام جماعت کردن و نگه داشتن و حمایت میکنن و حقوق میدن هم شریک خون شهدا وجهل وهمدست این هستن،بایددر قیامت به خدا جواب بدن ..
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی قلی نژاد
۱۴:۳۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به زنان غیور کشورم افتخار میکنم.خواهرجان همنشینی با حضرت زهرا را برات آرزو دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این عدالحمید کجاست الان که داره مضخرف میگه؟ فقط زورتون به موسوی و کروبی میرسه ؟ پس اینم خفه کنید تا شر درست نکرده اونم با اطلاعات اشتباهی که بدستش می رسونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه عبد شیطان رو شکنجه دادند اعتراف گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزهاا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
زیادی دارید مدارا میکنید ،غرب و معاند اینقدر میشینه تا به موقع به این کمک های سنگین کنه ،اونوقت دیگه دیره ،باید در نطفه خفه شود وگرنه ریشه میدواند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تا زمانی که جلوش گرفته نشه با همین دروغ پراکنی ها و تهمت ها داره آتش فتنه انگیزی رو زیاد میکنه
این از دروغش مبنی بر قصد ترورش اون از فیش جعلی حجش
بعضی از مردم بلوچ هم که کورکورانه و بدون تفکر و تصمیم گیری درست دارن ازش پیروی میکنن اونهارو هم باید توجیه و متوجه کار های این فرد گستاخ و شیاد بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مردم از احمق ها خسته شدند چرا این فرد بی سواد این قدر بزرگ می کنید مثل عبدالملک ریگی
Brazil
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تجربه ثابت کرده شما دروغگو هستید ،حتی غربی همیشه یه خبر اعلان می‌کنند راست از آب میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ما مردم سیستان رو دوست داریم ولی بهتر نیست مردم سیستان هم خودشون رو دوست داشته باشه به خدا اگه از این قبیله گرایی و اهمیت دادن به فرد خارج بشین پیشرفت می کنید ماشین های که از این آقا محافظت می کنه دیدن ایشون فقط یک امام جماعت یه مسجد است درست مثل یه امام جماعت تو اصفهان همین بیشتر بزرگ نکنید به هرکی به اندازه ظرفیتش بها بدین خصوصا ایشون که تو حرف هاش خیلی تناقض داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چطور نون دولت و حق ملت فقیر رو می خورن هاااار میشن .
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۰:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دوستان بنده بچه تبریزم برای کار به استان سیستان و بلوچستان آمدم.حرف های عبدالحمید گوش دادم جز حق مردم استان خودش چیزی نمیخواد.استانی که دولت به فراموشی سپرده.زاهدان که مرکز استان میباشد به جرات میتونم بگم حتی در حد شهر بناب تبریز هم نیست.زیبایی شهر و تفریح برای مردم و کارخانه و اتوبان و خیلی چیزها نداره.الان هم که آب نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ALI
۱۲:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
آهای عمو سیستان نماینده تو مجلس داره .نماینده باید حرف بزنه و پیگیر باشه نه امام جمعه مسجد مممممکککییی..اگر امام جمعه هم اعتراضی داره باید به نماینده شهر بگه .به فرماندار بگه نه در جایی بگه که امریکا سو استفاده کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بایستی با دادن امکانات به مردم بلوچ و زاهدان و ارائه خدمات به آنها و همچنین کمک مادی و معنوی به همنوعان و هموطنان بلوچمان بهانه را ازدست کاسه های داغتر از آش بگیریم فقط با دادن امکانات به مردم بلوچ امکان پذیر است وگرنه دست آنها را در دست طالبان و ضد دین ها می گذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مردم خوب و بد را دیگر میفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این کثیف رو از صفحه روزگار محو کنید بین شیعه سنی تفرقه میندازه فکر می‌کنه سند زاهدان ب نامشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پروژه بی آبرو کردن مولوی عبدالحمید کلید خورده؟؟..
عجب سناریویی هم چیدین براش ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بی آبرو بود سخنرانی ها شو نشنیدید یکبار بر علیه اسرائیل حرف میزنه حالا داره ابراز دوستی میکنه همه ش تناقصه تو حرفاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر دشمنان ایران اسلامی مرگ بر مخالفین داخلی وخارجی ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تنها کسی است که حقیقت را می گوید
گفتن حق خیلی تلخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تا وقتی احمق های مثل ت باورش دارن همینه دور برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بله شیخ فتنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شیخ فتنه انگیز و دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
میشه یکی از حقگویی های این‌ عبدالشیطان رو بگی

خودتو مسخره کردی نه ؟؟؟
Australia
Bm20
۰۹:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سلام
الحمیدو عددی نیست که سپاه بخواد مخفیانه بکشش ... میدن رئیس پاسگاه محل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عزت دست خداست دستوپایه الکی نزنیدوچقدربده اعترافات اجباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چقدر این جمله آشناست .. عزت دست خداست

در مستند عبدالمالک ریگی خیلی ازش استفاده میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
باید کشور از وجود این آدم ها با گرایش طالبانی و القاعده ای و داعشی مسلک پاک و طاهر شود اینها با تفکراتشان عامل کشتار مردم اند و مثل برادران طالبانی و القاعده ای و داعشی شان تنها به کشتار مردم و بخصوص شیعیان فکر می کنند. اینها عامل نفاق و دشمنی بین شیعه و سنی اند.... هرچه زودتر باید ساکت شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اون هم مثل شما یک دروغگوی تمام عیاره، خدا خوب در و تخته رو بهم جور کرده
Australia
بمانی
۰۹:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تا کی باید این کفتار (الحمیدو) جولان دهد .سرش را بزنید همان جا که بیرون آمد...
تو به دست پسر عمویت هلاک می‌شوی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به این سلفی بگید اربابش ( عربستان) بخاطر منافعش با جمهورس اسلامی ایران عزیز و مقتدر کنار اومد...خبردار نشده هنوز؟ با موتور و لندکروز براش خبر نرسیده هنوز!!!!
وضعیت اقتصادی سیستان بلوچستان و نرخ زاد و ولد و نرخ باسوادی و نرخ اشتغال ( کار سالم شرافتمندانه) و تعداد مدارس علمیه ...
مولوی شون به سوالات فوق جواب بده و بگه کمک های مالی دریافتی برای انجام کارهای خاص از کجا میرسه؟!!
امان از غفلت و بیخبری مردم...
کاش میشه به مردم اون خطه بدون دخالت این جماعت وابسته اطلاع رسانی واقعی کرد و به داد مظلومیت شون رسید...
خدا به ما و مردم سیستان بلوچستان رحم کنه و قدرت پرست های دنیا زده متوهم و مغرور رو سرجاشون بنشونه انشاالله...
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عبدالحمیدها و ابو موسی اعشری های امروزه در طول تاریخ خیانتهای بزرگی به دین مبین اسلام کرده اند. مردم کج فهم هم به این افراد بال و پر می دهند. با این افراد میتوان در رسانه ملی با روشنگری و مناظره صریح اعتبارشان را زیر سوال برد البته این فتنه ها زیرک تر از آن هستند که عوامفریبی نکنند. یاد پرسش و پاسخ های علما تبریز از محمدعلی باب افتادم که از ساده ترین مسائل هم نا آگاه بود و برای خود فرقه ای ساخت که پس از 200 سال هم کشور و جهان را درگیر آن کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اینترنشنال اینقدر ایشون رو دوست داره که نگو !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ما هم دوسش،داریم عشقس،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
فقط آدمهای بی عقل دوستش دارند وگرنه قیافه ش ونگاه کنید نفاق دو رویی ازشش میباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
علت‌های اجتماعی عقب ماندگی استان سیستان و بلوچستان
زاد و ولد زیاد
مولوی عبدالحمید
ازدواج زیر ۲۰ سال
مدارس سلفی


برای کاهش فقر این ناحیه هم راهکار هست
اجباری کردن تک فرزندی در این استان
ممنوعیت ازدواج زیر ۳۰ برای پسران و زیر ۲۵ برای دختران
تبدیل مدارس سلفی بدردبخور به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی
محدود کردن روحانیون عهد حجر و قجر

۱۰۰ ساله کل کشور تاوان بی فکری و بدبختی این استان رو پس میده
مردم فقیری که ندارن ولی ده تا ده تا بچه میارن و به قاچاقچیان سوخت و مواد و تروریست ها اضافه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شما خیلی عقبید وقتی از امکانات اولیه محروم هستن الان دارم پیام را می نویسم زاهدان آب نداره شما چرا همه چیز را قاطی میکنید آخه ریشه کردن فقر کار دولت مردان است نه مولانا خودت که پیام را نوشتی با یقین میگم خودت دچار فقری خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
نمیدونستم پرزیدنت ژی از چین از یه عده تو ایران مشاوره میگرفته :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
یه سوال. واقعا فقرا حتما باید ده تا دهتا بچه بیارن؟ یا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مقصر خودتون هستید که از کاه کوه می‌سازید
از یه سیکلی مسافرکش با پیکان گوجه ای که اسمشم بلد نیست بدون غلط املایی بنویسه علی کریمی و مارادونای آسیا می‌سازید

از یه سلفی بیسواد تندروی حامی وهابیت و حامی چند همسری و حامی ازدواج با دختران زیر ۱۵ سال روشنفکر اهل سنت می‌سازید و بهش مسجد و استان و ۵۰ تا تویوتا لندکروز بادیگارد تقدیم میکنیو

از یه روضه خون در استان دیگه به عنوان مالک خودمختار و صاحب استان می‌سازید

از یه بازیگر بی سواد با ۲۵ تا خواهر و برادر که از گرسنگی فرار کردن حمید فرخ نژاد می‌سازید

خودتون مقصرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
حقیقت گفتی ،هر چند برا بعضی عقب افتاده تلخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شیخ فتنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بنده خدا بلد نیست حرف بزنه ، چند نفر دورش جمع شدن فکر کرده خیلی مهمه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدا لعنتش کنه شیطان نماز جمعه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این همون عبد المالک ریگی است که ریش هم گذاشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
حیف بز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
جناب فاقد العلوم و جامع المزخرفات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
قابل توجه مولوی عبدالحمید، بزرگان تو در عربستان تسلیم ایران شده اند تو هنوز داری جفتک میپرونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
باید اینو بنشانند سر جاش زیادی دور برداشته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
نشر اکاذیب که در قانون جرم انگاری شده است یعنی همین اقدامات عبد الحمید، و از دادستان کل کشور و دادستان مرکز سیستان و بلوچستان به عنوان مدعی العموم تقاضا داریم با این فرد که چندین ماه است باعث تشویش اذهان عمومی شده برخورد قانونی و قاطع کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدا حفظ کنه این روحانی شجاع و حقیقت گو را
Iran (Islamic Republic of)
Matin
۰۸:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه این مرتیکه بی سواد بی غیرت را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدا لعنتش کنه خودش همه همفکرانش رو
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۰۸:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این تروریست آدمکش حامی طالبانو میگی روحانی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدا هفت شب جمعه لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۰:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این عبدالحمید ثروت زیادی دارد ودلش برای مردم سیستان و بلوچستان نمی سوزد واز رهبران داعش القاعده طالبان که زیر نفوذ سازمان های سیا و موساد هستند پیروی می نماید و دستورات آنها را اجرا می نماید باید کاملاً زیر نظر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خدا لعنتش کنه شیطان دهن کفی رو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
از این شجاعت برای طالبان هم نشان دهد که آب سیستان را نمی دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این روحانی حقیقت گو چرا فقط برضد مصالح مملکت حرف میزنه و در مورد این همه نیروی انتظامی که دارن شهید میشن حرفی نمیزنه.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عامل فتنه بین شیعه وسنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اونهای که برادران اهل سنت را در جمعه خونین زیر گلوله گرفتن وشهید کردن کجا هستن الان دم از وحدت میزنی کلا فکر کن و نظر بده که کی عامل فتنه است
Iran (Islamic Republic of)
کریم دولتشاهی
۱۳:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ناشناس ۱۰:۲۴ برو متنی که خانم رمضانی منفرد پایین دادن بخون جوابتو میگیری.برو ای باریک الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
برادران اهل سنت اول به پاسگاه حمله مسلحانه کردن ...
خیلی خندیدن به روتون
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۸:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چیه ول کن عبدالحمید نیستین.اصل ماجرا یادتون رفته.الان چند وقته زاهدان و زابل و کلی شهر و روستا آب ندارن.نمیتونید آب از طالبان بگیرید.فقط بلد هستین حرف بزنید پس کی وقت عمل میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پس مولوی عبدالحمید چه کاره است به او مراجعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
آفتاب
۰۸:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
کم مونده این به موضوع انتقال رونالدو به عربستان وارد بشه ولی درباره آب سیستان هیچی نمی گه چون نون توش نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بروید جلوی خونه عبدالحمید و بگید به جای تامین خوراک برای بی بی سی به فکر تامین آب برای سیستان و بلوچستان باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به جهنم آب نیست این جماعت آنقدر کفران نعمت و بد هستند هر بلا سرشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این فرد که از هم پیاله های طالبان هست. شریک دزد و رفیق قافله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این عبدالشیطان که دوست طالبان است به طالبان بگوید حقابه ایران را بدهد یا در این مورد لال است....علاوه بر این از تشریفات و محافظان و خورد و خوراکش کم کرده و به مردم کمک کند.راستی این چند زن دارد آخرین زنش هم ۱۷ساله است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
جایی که آب نداره ده تا ده تا بچه نمیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
در پاسخ به کاربر ۱۰:۳۶
واقعا جای تاسف داره که برخی هم وطنامون علاوه بر اینکه دریافت حقابه برای مردم سیستان که حافظ مرزها و امنیت کشورمون هستند از دولت مطالبه نمی کنند بلکه نمک هم بر زخم مردم سیستان می پاشند
در ضمن علت عدم مطالبه حقابه توسط عبدالحمید این هست که ایشون فقط مدافع منافع مردم بلوچ هست و نسبت به مردم زابل علاوه بر بی توجهی دشمنی هم دارد و برای تفرقه بین این دو قوم شریف از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۸:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چرا با این عبدالهیویج شیطان صفت وهابی برخورد نمیشه،و چرا این مردک افراد شبهه نظامی در اطراف خود داره،،اگر همان اول که این کذاب شروع به لجن پراکنی و دروغگویی کرد باهاش برخورد مناسب صورت می‌گرفت الان گستاخ تر و پر رو تر نمی‌شد..بهتر جلوی این وهابی رو بگیریند تا بیشتر از این هار نشده.
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ
۱۲:۰۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
در نوشتن منتن دقت کن برادر عزیزمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بهتر است آنانکه سنگ غرب و شرق را بر سینه نجس خود میزنند قدر زندگی در ایران عزیز را بدانند و با دشمنان اسلام همصدا نشوند آنهم به دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عبدالحمید خاین به دین مبین اسلام است . این یارو نمایندگی منافقین در ایران است. زیاد چرت وپرت می گوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
لعنت بر شیطان و عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
لعنت بر شیطان عبدالحمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شرق و غرب، جنوب و شمال ایران بسیاری از عزیزان اهل سنت زندگی میکنن،شبکه ی خبرگزاری توجه کنه که همه ی کامنت ها رو نشر ندهد، یعنی چه این حرف ها، همین اقدامات ناشیانه شماها باعث نفاق و جنگ میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ممكنه اين آقا اهداف بلند مدتي رو دنبال كنه در هرحال مشكوك تشريف دارن امنيت رواني جامعه رو به هم ميريزن جهت اهداف سياسي
-
علی
۱۲:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شما اصلا امنیت روانی میدونی چه آخه سایبری