راه اندازی مرکز پایش عملیات حج تمتع ۱۴۰۲

همزمان با آغاز حمل و نقل ترددی زائران که از صبح امروز انجام گرفت، مرکز پایش عملیات حج تمتع نیز در ستاد مکه مکرمه آغاز به کار کرد.

مرکز پایش عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ به منظور نظارت بر عملیات انتقال زائران به عرفات و منا از ساعت ۶ صبح امروز دوشنبه پنجم تیرماه آغاز به کار کرد.

این مرکز نسبت به پایش لحظه‌ای انتقال زائران اقدام می‌کند که تا ساعت ۱۷ عصر امروز بیش از ۹ هزار زائر اهل سنت به منا منتقل شدند و کار انتقال زائران تشیع هم که از ساعت ۱۵ آغاز شده با جدیت ادامه دارد و طی دو ساعت بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر از بانوان نیز به عرفات منتقل شدند.

انتقال زائران به عرفات طی ساعت ۱۵ تا ۱۷ با ۲۹۵ دستگاه اتوبوس انجام گرفته و تعداد زائران ذکر شده در سرزمین عرفات استقرار یافته اند و عملیات ترددی برای انتقال دیگر زائران عزیز در حال انجام است.

پیش بینی می‌شود که پس از انتقال خانم‌ها که تا ساعت ۲۰ امشب به پایان می‌رسد، انتقال آقایان نیز آغاز گردد و برابر پیش بینی‌ها تا ساعت دو بامداد ادامه خواهد داشت.

مسئولان بعثه مقام معظم رهبر، ستاد مکه مکرمه و سازمان حج و زیارت در مرکز عملیات پایش حضور دارند و نظارت لحظه‌ای عملیات را انجام می‌دهند.

حسین موذن مسئول فناوری اطلاعات در ستاد عملیات حج تمتع نیز به صورت سیستمی به تشریح عملیات اقدام می‌نماید.

همچنین حمید آذرپی مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع نیز در مرکز پارکینگ حمل و نقل ترددی حضور دارد و نسبت به نظارت صحنه‌ای عملیات اقدام می‌کند.

در این راستا تعدادی از نیرو‌های ستاد مدیریت بحران نیز در عرفات حاضر شده و ورودی‌های زائران را به صورت صحنه‌ای پایش و گزارش می‌نمایند.

برچسب ها: حج تمتع ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار