معاون اول رئیس‌جمهور:

دستگاه‌های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش‌بنیان هستند

محمد مخبر گفت: در دولت مصوب شده تا همه دستگاه‌های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش بنیان شوند.

معاون اول رئیس جمهور صبح امروز با حضور دو ساعته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فناوری‌های رایانه ای بازدید کرد.

محمد مخبر در این بازدید که با همراهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، با حضور در سالن‌ها و غرفه‌های مختلف این نمایشگاه با توضیحات مسئولان مربوطه از جدیدترین دستاوردها، فن آوری ها، خدمات شرکت‌های دانش بنیان، ارتباطاتی و فعالان اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک مطلع شد.

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از سالن‌های مختلف نمایشگاه فناوری‌های رایانه ای پس از شنیدن مشکلات و موانع فعالیت این شرکت‌ها و با تاکید بر اینکه شرکت‌های فعال در اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک نقش کلیدی در رفع نیاز‌های کشور دارند، دستورات لازم را برای رفع موانع بویژه در گرفتن سهم بازار داخلی و صدور محصولات به بازار‌های بین المللی صادر کرد.

همچنین، مخبر در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های رایانه ای و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال داخلی در حل مشکلات کشور، تاکید کرد: ظرف چند سال آینده ۶۰ درصد GDP اقتصاد کشور‌های دنیا را اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک تشکیل می‌دهد.

 وی ادامه داد: از مزیت‌های جدی و اساسی برای توسعه کشور نیرو‌های جوان و نخبه، خلاق، با جسارت و با اعتماد به نفس بالا در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند که عزم راسخ دولت سیزدهم در بیشترین استفاده و حمایت و پشتیبانی از آن‌ها است.

معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر رفع مشکلات و موانع فعالان اقتصادی حوزه فناوری‌های نوین، دیجیتالی و اینترنتی تصریح کرد: در دولت مصوب شده تا همه دستگاه‌های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش بنیان شوند.

مخبر با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال هرگاه در هر حوزه‌ای بویژه نفت، صنعت و کشاورزی بکارگیری شدند، یک میانبر برای پیشرفت بوده اند، افزود: باید با کمک وزارت ارتباطات و ساماندهی و ایجاد یک ساختار و کانون برای فعالان این حوزه زمینه‌ای مهیا شود تا بتوان مرتب مشکلات آن‌ها را رصد، پیگیری و حل کرد.

گفتنی است؛ بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فناوری‌های رایانه ای از ۴ تا ۷ تیرماه با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار