امروز ۱۵ طرح آموزشی ورزشی در شهرستان کامیاران با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

افتتاح ۳ زمین چمن مصنوعی در دبستان‌های حکیم و برکت فاز ۴ و دبیرستان معلم و نیز زمین تایل کورت دبیرستان دخترانه زینبیه از جمله این طرح‌ها بود که از محل اعتبارات طرح شهید سلیمانی، مشارکت خیرین، درآمد‌های اختصاصی آموزش و پرورش و نیز استفاده از تجهیزات شهرداری و اداره راهداری کامیاران جمعا با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده و در اختیار دانش آموزان این مدارس قرار گرفت.

افتتاح ۵ کلاس درس تربیت بدنی در ۵ مدرسه این شهرستان از دیگر طرح‌هایی بود که از محل تملک دارایی فرهنگی استانداری مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین کلنگ احداث مدارس ۲ کلاسه ماویان و ۳ کلاسه کوره دره سفلی را جمعا با تخصیص اعتبار ۳۸ میلیارد ریالی به زمین زده شد. این دو مدرسه قرار است توسط اداره کل نوسازی احداث گردد.

کلنگ زنی طرح‌های تجاری برای آموزش و پرورش کامیاران دیگر برنامه‌ای بود که در دبیرستان شاهد شهید عزیزی و دبیرستان شهید صیاد شیرازی این شهرستان آغاز عملیات اجرایی آن را کلید زده شد. این طرح قرار است در قالب ۱۲ مغازه تجاری در این دو دبیرستان و به ترتیب در مساحت‌های ۱۶۰ و ۱۴۰ متر اجرایی شده و احداث گردد.

همچنین علاوه بر کلنگ احداث مغازه‌های تجاری در دبیرستان شاهد شهید عزیزی، کلنگ احداث سالن امتحانات و کتابخانه این دبیرستان نیز در مساحت ۱۶۰ مترمربع با حضور مسئولان به زمین زده شد.

احداث مزرعه هنرستان روستای الک، آخرین طرحی بود که با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و ضمن بازدید او از این هنرستان، کلنگ زنی شد.

گفتنی است همچنین در ماه گذشته، ۸ پروژه آموزشی و ورزشی نیز در شهرستان کامیاران افتتاح و کلنگ زنی شده بود.

آموزش و پرورش کردستان در دولت سیزدهم با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با همراهی دیگر دستگاه ها، جهش‌های خوبی را در حوزه‌های عمرانی شاهد بوده و طرح‌های مختلفی از جمله طرح شهید سلیمانی به ثمر نشسته است که سبب ارتقاء چشمگیر سرانه فضا‌های ورزشی در استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.