برگزاری دومین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلانشهر‌ها در تبریز

دومین نشست مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلانشهر‌ها در تبریز برگزارشد.

شهردارکلانشهر تبریز در این نشست مشورتی از برگزاری ۴هزار برنامه فرهنگی خبر داد و گفت:در کلانشهر تبریز به صورت ویژه برنامه ریزی در سال ۱۴۰۲ انجام شده و تعداد۴هزار عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف پیش بینی شده که اجرای این برنامه‌ها می‌تواند در جریان سازی فرهنگی و اجتماعی شهر موثر واقع شود.

هوشیار افزود:برای اولین در سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز به همت شورا پیوست فرهنگی را به همراه بودجه تقدیم شورا کرد و این اولین قدم در حوزه فرهنگی است ودر دو سه سال اخیر نگاه جدی در حوزه کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری شکل گرفته است.


وی کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری عنوان کرد وگفت:این برنامه در آبان ماه در تبریز برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی ما است.

وی برگزاری این نشست‌ها را مهم و اثر گذار عنوان کرد و افزود:این گردهمایی‌ها می‌تواند در ارتقای فرهنگی کلانشهر‌ها به ما کمک شایانی کند.

شهردار کلانشهر تبریز ادامه داد:گردهمایی امروز انسجام و تبلور وحدت در ایران اسلامی را نشان می‌دهد و می‌تواند به عنوان فرشی زیبا که نقش‌های آن فرهنگ‌های مختلف ایران است، مطرح شود.


هوشیار با اشاره به اینکه تمام دنیا، مکتب ارزشی ما و فرهنگ اسلامی ما را نشانه رفته‌اند گفت: ما باید در این حوزه پا پس نکشیم و باید در تمام حوزه‌های فرهنگ مطالبه‌گری کنیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه تبریز یک شهر فرهنگی است و ما از برگزاری این رویداد‌ها استقبال می‌کنیم گفت:یکی از خواهش‌های من از روسای کمیسیون‌های فرهنگی مراکز استان‌ها این است که در این جلسه به مسئله جوانان به خصوص در مسائل فرهنگی بیشتر پرداخت کنید.
حجت الاسلام برگی افزود:ما برای جوانانمان نتوانستیم برنامه ریزی فرهنگی داشته باشیم، ولی دشمن دراین عرصه وارد شده و به خوبی برنامه ریزی کرده است که باید این موضوع توجه جدی شود.

وی در مورد اهمیت این نشست‌ها نیز گفت:برگزاری این نشست‌ها در راستای به دست آوردن راهکار‌های مختلف مشکلات فرهنگی اجتماعی شهر‌ها با هم فکری اعضای محترم کمسیون‌های فرهنگی کلانشهر‌ها موثر واین تجربه‌ها امروز برای مدیریت فرهنگی اجتماعی شهر‌ها ضر‌وری است.

این نشست در محور‌های حکمرانی مردمی و مدیریت شهری، آموزش‌های شهروندی چشم انداز فرهنگی در شهر‌های حماسه ساز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.