مدیر شرکت غله مهاباد گفت: عملیات خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۹ مرکز خرید با حدود ۲۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی، آغاز شده است.

خدر مازوجی مدیر شرکت غله مهاباد گفت: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، ۹ مرکز خرید شامل پنج مرکز دولتی و چهار مرکز خصوصی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۶۵ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار تنی نشان می‌دهد.

مدیر شرکت غله مهاباد با بیان اینکه امسال انتظار داریم حدود ۵۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شود، افزود: در سال زراعی جاری در بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان گندم کشت شده که از این مقدار، ۴۴ هزار هکتار به صورت دیم و پنج هکتار به صورت آبی است.

مازوجی ضمن انتقاد از آمار پایین بیمه محصولات زراعی و باغی در مهاباد اضافه کرد: پارسال در مجموع بیش از ۸۵ هزار تن گندم از مزارع مهاباد برداشت و از این مقدار بیش از ۴۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

در سال آبی جاری در مجموع بیش از ۲۸۲ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۵ درصد کمتر بود.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.