معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل از ارسال ۳۳ نمونه بیولوژیک جانوری در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

رامین جمشیدی گفت: نمونه های بیولوژیکی جمع آوری شده جزو شاخص های ارزیابی ادارات کل حفاظت محیط زیست است و پارسال تعداد 33 نمونه بافت جانوری از استان اردبیل به سازمان مرکزی ارسال شده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل حفظ تنوع زیستی به ویژه تنوع گونه های در معرض خطر انقراض را یکی از اهداف اصلی بانک ژن عنوان کرد و می گوید: با استفاده از ذخایر ژنتیکی می‌توان در جهت بهبود ژنتیک جمعیت گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض و تدوین برنامه‌های مدیریتی گونه‌های حیات وحش کشور با استفاده از روش‌های مدیریت ژنتیک گام برداشت.

داود غنی پور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه بالا رفتن تنوع زیستی منجر به افزایش پایداری در محیط می شود گفت: ژنتیک حفاظت، استفاده از علم ژنتیک با هدف کاهش دادن ریسک انقراض گونه هاست و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.  

در این کارگاه آموزشی، مردمی مسئول بانک ژن شمالغرب کشور در خصوص نحوه تهیه و ارسال نمونه های بیولوژیکی و همچنین عبدی کارشناس مسئول اداره حفاظت و مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق در خصوص نحوه کار با سامانه جامع محیط زیست در حوزه زیستگاهها و امور مناطق مطالب آموزشی ارائه نمودند.

کارگاه آموزشی روش های صحیح جمع آوری، نگهداری و ارسال نمونه های بیولوژیکی با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ادارات کل حفاظت محیط زیست اردبیل و آذربایجان شرقی، مسئول بانک ژن شمالغرب کشور و محیط بانان و روسای ادارات حفاظت محیط زیست استان اردبیل در محل سالن همایش اداره کل حفاظت اردبیل برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.