آماده سازی عرصه‌ها در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت از پاییز امسال آغاز شود.

خزایی مدیر کل منابع طبیعی آبخیز داری مازندران منطقه نوشهر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران با دستور رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور آغاز شده است، گفت: بر اساس برنامه همه دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا سال ۱۴۰۵، باید یک میلیارد درخت در سراسر کشور بکارند.

او افزود: اجرای این طرح با کاشت نهال در نهالستان‌ها از مدت‌ها قبل آغاز شده است و حتی برخی نهالستان‌ها که سال‌ها رها شده بودند دوباره برای تولید نهال فعال شده اند.

مدیر کل منابع طبیعی آبخیز داری مازندران منطقه نوشهر ادامه داد: یک میلیون اصله نهال پارسال در حوزه این اداره کل کاشته و امسال نیز کاشت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال آغاز شده است.

خزایی گفت: آماده سازی عرصه‌ها برای کاشت نهال‌ها در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت از پاییز امسال آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه نهال‌های کاشته شده در نهالستان‌ها رشد خوبی داشته اند و آماده انتقال به عرصه هستند، افزود: این نهال‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی نهالستان‌ها در مناطق مشابه آب و هوایی کاشته خواهند شد.

 مدیر کل منابع طبیعی آبخیز داری مازندران منطقه نوشهر گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از نهال‌ها توسط مردم، سازمان‌های مردم نهاد یا دستگاه‌های خصوصی کاشته می‌شود سامانه‌ای برای رصد نهال‌های کاشته شده طراحی شده است.

خزایی گفت: در این سامانه نهال‌هایی که در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت در گوشه و کنار استان کاشته شده اند به صورت آنلاین قابل پایش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار