۷۰ درصد مشکلات نخبگان علمی و فناور یکسان است

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: باید به افراد نخبه، آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند طرح ها و ایده های خود را به مرحله اجرا درآورند و این در حالی است که ۷۰ درصد مراجعه آنها به مسوولان، به واسطه مشکلات یکسانی است که تاکنون روند حل آنها اصلاح نشده است.

مسعود میرزایی شهرابی روز دوشنبه در نشستی با عنوان «حکمرانی منطقه‌ای علم و فناوری» در مشهد گفت: حکمرانی، مصداق‌های مختلف و بارزی دارد و باید عرصه‌های مختلف و مصادیق آن به خوبی برای مردم بیان شود و یکی از این مصادیق، مردمی‌سازی است از این رو در پارک علم و فناوری خراسان رضوی سعی شده است تا دستاورد‌های مختلف پارک به اطلاع مردم رسانده شود.

وی با اشاره به بازدید نوجوانان از پارک علم و فناوری و آشنایی با فعالیت‌های دانش بنیان اظهار کرد: حضور آنان باعث افزایش امید و انگیزه می‌شود و می‌توان با این روش، ایمان آنان را نیز تقویت کرد تا در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای شبکه‌های خارجی ایستادگی کنند و بتوانند در مسیر پیشرفت ایران اسلامی حرکت کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ثروت کشور با فناوری قابل اکتشاف است و فناوری می‌تواند در اقتصاد دانش بنیان تاثیر بسیار داشته باشد در غیر این صورت نخبگان هیچ چشم اندازی نسبت به آینده اقتصاد و فناوری نمی‌توانند داشته باشند.

میرزایی تاکید کرد: باید حکمرانی را به سمت فناوری و نوآوری سوق داد تا در مسیر انتخاب شغل نوجوانان و جوانان تاثیرگذار باشد و در آینده شاهد حضور فناوران و نوآوران بیشتری در کشور عزیزمان باشیم.

وی به انتخاب درست طرح‌ها و برنامه ریزی برای اجرا و زمان‌بندی صحیح آن پرداخت و ادامه داد: حکمرانی یعنی بدانیم حرکت از چه نقطه‌ای آغاز و در چه مسیری ادامه پیدا خواهد کرد تا با این روش بتوانیم در علوم جدید اثرگذار باشیم.

عضور هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد توجه به مزیت‌های استانی را مهم دانست و افزود: بر همین اساس در سه حوزه صنایع معدنی، غذایی - کشاورزی و فرهنگی و زیارت برنامه‌هایی را به اجرا در آورده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.