مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل:

بیش از پنج کیلومتر از خط دوم انتقال فاضلاب شهر اردبیل اجرا شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اعلام کرد: بیش از پنج کیلومتر از خط دوم انتقال فاضلاب شهر اردبیل به سمت تصفیه‌خانه، با قطر یک‌هزار و ۶۰۰ میلی‌متر اجرا شده و بقیه این پروژه، با جدیت و پشتیبانی فنی و مهندسی در دست اجراست.

علیرضا نعمت سلطانی اظهار کرد: فاضلاب شهر اردبیل با یک خط انتقال به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود، اما اجرای خط دوم با قطر بزرگتر (یک‌هزار و ۶۰۰ میلی‌متر)، مانع سرریز فاضلاب از منهول‌ها هنگام بارندگی‌ها خواهد شد.

او افزود: برای اجرای بیش از پنج کیلومتر از خط دوم انتقال فاضلاب شهر اردبیل، تاکنون ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و طبق برآوردها، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن نیاز است و استانداری اردبیل در تامین اعتبارات اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب همکاری خوبی دارد.

او با اشاره به روش‌‎های مختلف اجرای فاضلاب در شهر‌ها گفت: روش‌‎هایی برای طراحی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب وجود دارد که معمول‌ترین آنها، روش مجزا و روش مختلط است و شبکه فاضلاب شهر اردبیل بر اساس روش مجزا طراحی شده است و در این روش، فقط فاضلاب خانگی جمع‌آوری و انتقال داده می‌شود.

او با تشریح روش‌های متنوع تصفیه فاضلاب اظهار کرد: در استان اردبیل در شهر‌های اردبیل، پارس‌آباد، کوثر و نیر از روش لاگون هوادهی استفاده شده است و در تعدادی از روستا‌های شهرستان نیر از شیوه لجن فعال استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: اجرای پروژه‎‌های جمع‌‎آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هر شهر و کشور از شاخص‌های مهم توسعه است و حفظ محیط زیست، حفظ محیط شهری و جلوگیری از آلودگی جوی‌ها و معابر، افزایش ارتقای بهداشت عمومی، کاهش هزینه‌های درمان، استفاده چندباره از آب و بازگردان آب مصرفی به چرخه تولید از مزایای اجرای طرح‌های فاضلاب است.

رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل جلوگیری از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی ناشی از ورود فاضلاب به لایه‌های زمین در درازمدت را از دیگر فایده‌های اجرای طرح فاضلاب در شهر‌ها برشمرد و افزود: با اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های فاضلاب، رشد اقتصادی ناشی از افزایش سلامت، بهداشت و بهره‌وری استفاده از آب نیز محقق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.