پیشرفت ۶۸ درصدی فاضلاب محلات اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه شبکه فاضلاب محلات شهر اردبیل با صرف ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار به ۶۸ درصد رسیده است.

علیرضا نعمت سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل روز جمعه در بازدید از اجرای شبکه فاضلاب شهر اردبیل اظهار کرد: امتداد شبکه فاضلاب محلات این شهر حدود یک هزار کیلومتر خواهد بود و از سال ۷۳ که عملیات اجرایی این طرح آغاز شده تاکنون ۶۸۰ کیلومتر از شبکه اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به اجرای ۶۸۰ کیلومتر از شبکه، پیشرفت فیزیکی کل طرح به ۶۸ درصد رسیده است و همکاران و عوامل فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در محلات معجز، غریبان، بعثت، ملایوسف و نقاط دیگر شهر اردبیل مشغول کار هستند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هم در این بازدید گفت: شبکه فاضلاب محلات شهر اردبیل با دورنمای پوشش سال ۱۴۲۰ اجرا می‌شود.

شهریار عباس‌زاده ادامه داد: این پروژه ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد و تا امروز ۱۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و به تناسب تخصیص و تامین اعتبار، کار‌های اجرایی و عملیاتی پروژه ادامه می‌یابد.

او افزود: در حال حاضر حدود ۵۶ درصد ساکنان شهر اردبیل از شبکه فاضلاب استفاده می‌کنند و بعد از پایان و تکمیل طرح در حال اجرا ۱۰۰ درصد ساکنان محلات اردبیل از فاضلاب برخوردار خواهند شد.

وی به تداوم اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: از هر فرصت مالی و اعتباری برای کار و ارائه خدمات به شهرنشینان و روستانشینان استفاده می‌کنیم تا در حوزه آب و فاضلاب مشکلی نداشته باشند.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به ناکافی بودن بارش‌ها و تغییرات محسوس اقلیم در جهان، بر خودداری از مصرف بی‌رویه و هدر دادن آب تاکید و مشترکان را به رعایت الگوی مصرف توصیه کرد.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند، ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.