معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین با تاکید بر اینکه سنگ اندازی مقابل پای سرمایه گذاران گردشگری ممنوع است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نگاه حمایتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری این حوزه داشته باشند.

علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین در نشست کارگروه امور اقتصادی با تاکید بر اینکه سنگ اندازی مقابل پای سرمایه گذاران گردشگری ممنوع است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نگاه حمایتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری این حوزه داشته باشند.

 رحمانی افزود: قزوین به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و کشاورزی کشور شناخته می‌شود، اما در بخش خدمات و گردشگری نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری، گفت: اگر تجربه ساماندهی منطقه نمونه گردشگری اوان برای استان با موفقیت کلید بخورد، سایر مناطق ویژه گردشگری استان نیز توسعه می‌یابد.

رحمانی ادامه داد: منطقه الموت نه تنها یک ذخیره طبیعی برای قزوین به شمار می‌رود بلکه یکی از ظرفیت‌های ویژه برای توسعه گردشگری طبیعی و تاریخی در کشور محسوب می‌شود.

این مسوول همچنین با بیان اینکه توسعه گردشگری طبیعی یکی از اولویت‌های سرمایه گذاری استان قزوین است، افزود: یکی از محور‌های اصلی توسعه بهره‌وری هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی قزوین است.

وی ادامه داد: ساماندهی منطقه نمونه گردشگری اوان تجربه سختی برای استان بوده چرا که بیش از چهار سال است که برای این منطقه به دنبال سرمایه‌گذار درخوری بودیم که خوشبختانه این مهم تحقق یافت.

این مسوول ادامه داد: سرمایه‌گذاری که برای این منطقه نمونه گردشگری جذب شده است، با تجربه، کاربلد و قابل اعتماد است بنابراین باید موانع و مشکلات پیش‌روی این سرمایه‌گذار و سایر سرمایه گذاران گردشگری استان باید مرتفع شود.

رحمانی افزود: به مطالعاتی که در خصوص این منطقه صورت گرفته باید به عنوان یک سند بالادستی نگاه شود و عذر و بهانه محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای و سایر نهاد‌هایی که پس از امضای مطالعه مطرح می‌شود، قابل پذیرش نیست.

وی‌تاکید کرد: فرماندار قزوین باید با مطالعه طرح بالادستی، جوامع محلی این منطقه را توجیه کند تا ساماندهی این منطقه نمونه گردشگری هرچه زودتر کلید بخورد، چرا که اگر تجربه ساماندهی دریاچه اوان، برای استان با موفقیت کلید بخورد سایر مناطق ویژه گردشگری استان نیز توسعه می‌یابد.

این مسوول در ادامه از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در تحقق تعهدات اشتغالزایی خود بیشتر بکوشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.