دیمیترو کولبا طی سفری یک روزه با مقامات پاکستانی دیدار می‌کند.

در ادامه تلاش‌های دیپلماتیک اوکراین برای جلب نظر بین المللی پیرامون جنگ این کشور با روسیه، وزیر خارجه این کشور قرار است به پاکستان سفر کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه پاکستان امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین امروز طی سفری یک روزه به اسلام آباد سفر کرده و با مقامات ارشد پاکستانی دیدار و گفتگو می‌کند. 

سفر کولبا به پاکستان نخستین سفر وزیر خارجه اوکراین به اسلام آباد از زمان استقرار روابط دیپلماتیک میان دو کشور در سال ۱۹۹۳ میلادی محسوب می‌شود. 

پاکستان روابط بسیار نزدیکی با روسیه دارد و از زمان اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه مسکو، حجم واردات انرژی خود از این کشور را افزایش داده است. 

مقامات محلی می‌گویند: وزیر خارجه اوکراین در سفر به اسلام آباد با همتای پاکستانی خود و نیز شهباز شریف، نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد. تلاش برای گسترش مناسبات دو جانبه میان دو کشور از مهمترین محور‌های گفتگو‌های دو طرف خواهد بود. 

تاکنون وزارت خارجه پاکستان دستور کار دیدار دو طرف را اعلام نکرده است. اسلام آباد به تازگی اقدام به گسترش واردات غلات از اوکراین کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار