وزارت دفاع کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی درباره انجام اقدامات تحریک آمیز در شبه جزیره کره هشدار داد.

ورود زیردریایی هسته‌ای آمریکا به بندر بوسان کره جنوبی، گرچه با استقبال مقامات سئول همراه بود و آن‌ها این اقدام را گامی در جهت اعمال سیاست مهار علیه کره شمالی دانستند، اما مقامات پیونگ یانگ به هیچ عنوان از این اقدام خرسند نیستند. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع کره شمالی امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه‌ای پهلو گرفتن زیردریایی هسته‌ای آمریکا در بندر بوسان را محکوم کرد. 

کانگ سون نام، وزیر دفاع کره شمالی در این بیانیه تاکید کرد: ما به ارتش آمریکا یادآوری می‌کنیم که به دلیل افزایش استقرار تسلیحات استراتژیک از جمله زیردریایی‌های هسته‌ای این کشور در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ می‌تواند براساس قانون سیاست بازدارندگی هسته‌ای خود اقدام به استفاده از تسلیحات هسته‌ای کند. 

وی خاطر نشان کرد: براساس دکترین هسته‌ای کره شمالی، اگر ما احساس کنیم خطر وقوع یک حمله هسته‌ای قریب الوقوع است اجازه استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه دشمن را داریم. استقرار زیردریایی هسته‌ای که مجهز به موشک بالستیک حاوی کلاهک هسته‌ای است می‌تواند خطری برای ما باشد. 

این مقام کره شمالی با محکوم کردن اقدامات تحریک آمیز سئول و واشنگتن در شبه جزیره کره، هشدار داد: استفاده از زور علیه پیونگ یانگ بدترین انتخابی است که واشنگتن و سئول می‌توانند انجام دهند. 

پیش‌تر رئیس جمهور کره جنوبی با حضور در زیردریایی هسته‌ای آمریکا در بندر بوسان، از گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور استقبال کرد. وی ورود این زیردریایی هسته‌ای را گامی بلند در راستای استقرار تسلیحات استراتژیک آمریکا در کره جنوبی خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار