روند احداث برج کنترل عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به عنوان مرتفع‌ترین برج کنترل دریایی کشور با حدود ۷۷ درصد پیشرفت ادامه دارد.

صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اجرای عایق حرارتی و رطوبتی طبقه همکف و شروع نصب آسانسور‌های این برج مرتفع گفت: در ادامه پیشرفت روند تکمیل احداث برج کنترل دریایی بندر امام خمینی (ره)، بخشی از برج موجود تحویل شد.

او ادامه داد:   اجرای فاز یک تأسیسات طبقه همکف شامل شاتکریت دیوارها، بتن کف‌سازی، بتن‌ریزی سقف طبقات دید و منظر،  MRCC و VTS و همچنین شروع اجرای زیرسازی نمای طبقات رأس برج احداثی از جمله مراحل تکمیل برج به شمار می‌آید که موجب پیشرفت بیش از ۷۷ درصدی این پروژه شده است.

معاون مهندسی و عمران این اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تشریح ضرورت احداث این برج گفت: به دلیل وسعت این مجتمع بندری و برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول ۷ کیلومتر و همچنین حساسیت کنترل ترافیک دریایی در این مجتمع بزرگ بندری نیاز به برج کنترل بلندتر و بزرگتر ضروری بود.

آقای بهرامی می‌گوید: احداث برج شماره ٢ کنترل عملیات دریایی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با مساحت یک هزار و ٨۵٨ مترمربع، با اعتباری بیش از ۱۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا است.

او افزایش ایمنی، ارتقاء سامانه کنترل ترافیک شناور‌ها (VTS) و ساماندهی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC)  و تأمین زیرساخت مورد نیاز جهت نصب تجهیزات مدرن رادیویی را از مزایای بهره‌گیری از این برج برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار