مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبق اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، هوای ۶ شهرستان این استان طی ۲۴ ساعت آينده ناسالم خواهد شد.

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، با توجه به اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا در شهرستان‌های مشهد، کلات، تربت جام، درگز، چناران و قوچان ظرف ۲۴ ساعت آینده و اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر آمادگی این ستاد برای مدیریت این پدیده، توصیه‌های خود مراقبتی صادر نمود.

مهدی اله پور دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، گفت: با عنایت به بروز شرایط ناپایدار جوی تا انتهای هفته جاری برای شهرستان‌های اعلام شده، از عموم مردم خصوصاً افراد مسن و کودکان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه ای، تنفسی، قلبی و عروقی و نیز مادران باردار درخواست نمود در تردد‌های روزانه از ماسک و عینک مناسب استفاده کنند.

وی افزود: در زمان بروز پدیده گرد و غبار از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.