برخورد قاطع با بکارگیری سلاح‌های غیرمجاز در مناطق محیط زیست

با متخلفان بکارگیری سلاح‌های غیرمجاز در مناطق محیط زیست برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

جوادی رئیس حراست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در نشست هم اندیشی قانون بکارگیری سلاح، فرهنگ سازی و استفاده نکردن از سلاح غیرمجاز با مشارکت مسئولان و کارشناسان نیروی انتظامی و محیط زیست فارس، با تشریح کارکرد‌ها و وظایف محیط بانان و اعضای یگان حفاظت محیط زیست در برخورد با متخلفان و پاسداری از انفال الهی در مناطق محیط زیست، اظهار کرد: سلاح به صورت کلی هم فرصتی برای حفاظت از انفال الهی و عرصه‌های محیط زیست به شمار می‌آید و هم اگر به درستی از آن استفاده نشود تهدیدی برای محیط زیست است.

او اضافه کرد: سلاح جنگی هم گاهی در مناطق محیط زیست از سوی متخلفان به عنوان سلاح شکاری استفاده می‌شود که بسیار آسیب زا است.

جوادی با اشاره به اینکه سلاح‌های کمری هم در مناطق دیده شده است، گفت: این سلاح‌ها غیر مجازند و استفاده از آن جرم دارد، سلاح‌های شکاری هم برخی مجوز دارند و برخی غیر مجاز هستند.

او ادامه داد: با فرهنگ سازی که انجام شده استفاده از سلاح در مناطق محیط زیست از سوی متخلفان محدود شده است، اما همچنان سلاح‌های غیر مجاز به عنوان تهدیدی برای محیط زیست به شمار می‌آید.

رئیس حراست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به برخورد‌های قاطع قانونی با بکارگیری سلاح غیر مجاز در این مناطق تصریح کرد: در سال‌های اخیر سلاح‌های بادی مرسوم شده است، استفاده از این سلاح بخاطر دوربین، دقت و بی صدایی مورد استقبال متخلفان قرار گرفته است، استفاده از این سلاح قبلا دستورالعملی نداشت، ولی اکنون دارای شیوه نامه است از این رو برای شکار کبک و سایر پرندگان استفاده می‌شود، استفاده غیر مجاز از این سلاح هم غیر قانونی است و یگان حفاظت با آن برخورد می‌کند.

جوادی افزود: دستگاه قضایی در برخورد با سلاح غیر مجاز قاطع است و با مجازات‌های تکمیلی تخلفات را پیگیری می‌کند، صدور احکام جایگزین از سوی دستگاه قضایی برای فرهنگ سازی در محیط زیست بسیار موثر است.

 رئیس حراست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: برخورد با سلاح غیرمجاز قاطع و بازدارنده است، اما حتی وجود یک قبضه سلاح هم در مناطق محیط زیست زیاد است، مردم باید هر نوع فعالیت شکار غیر مجاز را به محیط زیست اطلاع دهند، وظیفه داریم در این عرصه با مشارکت و هم افزایی جلوی تخلفات شکار را بگیریم و حافظ و پاسدار انفال الهی باشیم.

ثبت ۳۰۰ فقره تیراندازی در مناطق محیط زیست فارس در امسال

 او اضافه کرد: در ۴ ماهه نخست امسال حدود ۳۰۰ فقره تیراندازی در مناطق محیط زیست فارس ثبت شده است در حالی که پارسال بیش از ۵۰۰ فقره تیراندازی در این مناطق ثبت شده است، فرهنگ سازی در فضای مجازی برای کاهش بکارگیری سلاح غیر مجاز بسیار موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار