رییس ستاد اقامه نماز جمعه گناباد گفت: تکمیل طرح احداث مصلی نماز جمعه این شهر نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

حسن باقرزاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طرح احداث مصلی نماز جمعه گناباد از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده و سرعت بخشی تکمیل آن نیازمند مشارکت بیشتر دولت و خیران است.

وی با اشاره به مشارکت قابل توجه خیران در تامین اعتبار احداث مصلی گناباد گفت: از مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار که تاکنون برای اجرای این طرح هزینه شده، ۹۰ میلیارد ریال توسط خیران و با مشارکت مردمی و تنها ۱۰ میلیارد ریال از محل مشارکت‌های دولتی تامین و پرداخت شده است.

رییس ستاد اقامه نماز جمعه گناباد اظهار داشت: طرح احداث مصلی نماز جمعه این شهرستان در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۴۰ متر و زیربنای پنج هزار و ۶۰۰ متر شامل بخش‌های اقامه نماز جمعه، فرهنگی، دفتر امام جمعه، مهدکودک (برای نگهداری کودکان شرکت کنندگان در آیین‌های مختلف) و ... در حال احداث است.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی شرکت کنندگان در آیین نماز جمعه گناباد، گفت: میانگین شرکت کنندگان در آیین نماز جمعه این شهرستان طی یک سال گذشته از یک هزار و ۸۵۰ نفر به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافته است.

باقرزاده تصریح کرد: میانگین سنی شرکت کنندگان در نماز جمعه گناباد طی همین مدت از ۵۲ سال به ۴۵ سال کاهش یافته و حضور جوانان و افراد کمتر از ۴۵ سال ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.