اجلاسیه شهدای نیرو‌های مسلح برگزار شد

در آستانه برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اجلاسیه شهدای نیرو‌های مسلح، پیشکسوتان و بازنشستگان در اردبیل برگزار شد.

در این اجلاسیه که در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: در زیرمجموعه دبیرخانه کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل کمیته شهدای نیرو‌های مسلح فعالیت خود را بیش از دو سال است آغاز کرده و در قالب ۴۲ جلسه هماهنگی سعی شده تا این رویداد معنوی با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.

سردار سیدعلی تدین خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی این کمیته ۱۶ نفر با هماهنگی مطلوب روند برگزاری این اجلاسیه را به پیش بردند که در همین راستا نیز ۳۳ یادواره شهدا در قالب «آبروی کوچه‌ها و افتخار محله» برگزار تا از خانواده شهدای نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و بسیج تجلیل و تکریم شود.

او گفت: در همین راستا چهار نمایشگاه فرهنگی برپا شده و از ۱۸ پوستر کتاب و آثار هنری رونمایی شده است.

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: در قالب این اجلاسیه تجلیل از ۶۹۷ ایثارگر و خانواده شهدای نیرو‌های مسلح برگزار و ۵۱۲ دیدار با جانبازان و ایثارگران نیز در این مدت انجام شده است.

تدین بیان کرد: ۱۲ محفل قرآنی، ۱۵ محفل شعرخوانی و خاطره گوئی و ده‌ها آئین ختم قرآن با مشارکت ۱۸۰ نفر در قالب این کمیته برگزار شده است.

او حمایت از ۱۲۰ مقاله و پایان نامه را به همراه تولید آثار دیجیتال و پویانمایی و اجرای طرح سرگذشت پژوهشی شهدا یادآور شد و تصریح کرد: به نیت این شهدا ۲۰ طرح محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی اجرایی و عملیاتی شده است.

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل نقش شهدای نیرو‌های مسلح را نقش بی بدیل در هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: اکثر مأموریت این نیرو‌ها در مناطق عملیاتی و در سخت‌ترین شرایط جنگی بوده که توانستند مأموریت خود را به شایستگی انجام دهند.

تدین افزود: امروز نیز نیرو‌های مسلح اعم از نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و مرزبانی با دفاع از حیثیت و ناموس این کشور سعی در تأمین امنیت پایدار داشته و با قدرت بازدارندگی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.