۳۶ دانش آموز خراسان جنوبی به مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور راه یافتند.

سرزهی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۷۶ برگزیده استانی، ۳۶ دانش آموز پس از رقابت در مرحله مقدماتی کشور با منتخبین سایر استان ها، به مرحله نهایی چهل و یکمین دوره‌ مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور راه یافتند.

او افزود: ۱۴ دانش آموز در رشته‌های بخش آوایی، شامل قرائت قرآن، حفظ ۱۰جزء، ۲۰جزء، حفظ کل قرآن کریم، اذان، مداحی و  دعاخوانی  و ۲۲ دانش آموز در رشته‌های بخش پژوهشی شامل فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی در مرحله نهایی کشور با هم به رقابت خواهند پرداخت.

سرزهی با بیان این که مرحله نهایی بخش آوایی دختران و پسران، ۱۵ لغایت ۲۱ مرداد، به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود عنوان کرد: مرحله نهایی رشته‌های پژوهشی نیز  ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریور به میزبانی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه شدن رشته‌های جدید دعاخوانی و گفتمان مهدوی و نیز گروهی بودن برخی رشته‌ها را تحولی در برگزاری این دوره از مسابقات دانست.

او ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس، آشنایی بیشتر دانش آموزان با سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، شناسایی استعداد‌های قرآنی و ایجاد فضای معنوی به منظور رقابت سالم بین دانش آموزان را از  اهداف چهل و یکمین دوره‌ مسابقات قرآن، عترت و نماز عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.