معاون استاندار خراسان جنوبی:

مردم در بحران‌ها و آسیب‌ها برای حل مشکلات همکاری می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید برای توسعه تشکل‌های مردم نهاد تلاش کرد و مردم در مواقع مختلف برای حل مشکلات همکاری لازم را دارند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: از گسترش و صدور مجوز برای تشکل‌های مردم نهاد در چارچوب ضوابط و قوانین استقبال می‌کنیم.

او بر لزوم توسعه و گسترش ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان تأکید کرد و افزود: مردم ایران اسلامی در مقاطع مختلفی که با بحران، آسیب و چالش مواجه می‌شویم دست به دست هم می‌دهند و برای حل آن همکاری لازم را دارند.

طالبی عنوان کرد: همکاری مردم به نحوی است که شاید در برخی مواقع تداخل کاری شکل بگیرد و مدیریت شده و ضابطه‌مند نباشد؛ به عنوان مثال در زمان زلزله یا بیماری کرونا که بحرانی ایجاد می‌کند اگر هر کسی به هر نحوی بخواهد کاری انجام دهند تزاحم کاری و هرج و مرج شکل می‌گیرد لذا بایستی سازمانی برای مدیریت و ساماندهی این کمک‌های مردمی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به ظرفیت عظیم، توانمندی و تخصص تشکل‌های مردمی، بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد بر اساس تخصص و تعهد، اساسنامه خود را تنظیم و هیأت مدیره انتخاب می‌کنند و مجوزی که برای آنان صادر می‌شود در چارچوب مشخص است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای صدور مجوز برای تشکل‌های مردمی در حدقل زمان ممکن، ادامه داد: این تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بدون کسب منفعت و اختصاص اعتبار دولتی فعالیت می‌کنند در نتیجه هدف و انگیزه آنان بسیار مقدس و کمک‌کننده است و بایستی پیشتیبانی‌های لازم از طریق دستگاه‌های مربوطه از آن‌ها صورت بگیرد.

طالبی با تأکید بر واگذاری اجرای مراسم‌ها و جشنواره‌ها به تشکل‌های مردمی با نظارت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: عملکرد سازمان‌های مردم نهاد به عنوان حلقه وصل بین حاکمیت و مردم باید به صورت مرتب ارزیابی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه روز ۲۲ مرداد به‌ عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شده، گفت: این مناسبت فرصتی برای تجلیل از این عزیزان است هرچند شاید جبران کار آنان نباشد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، کارگاه آموزشی در حوزه سلامت، بازدید از سازمان‌های مردم نهاد، تشریح فعالیت تشکل‌های فعال در صدا و سیما، برپایی نمایشگاه تولیدات و دستاورد‌های تشکل‌های مردمی و همچنین تقدیر از تشکل‌های فعال از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.