ساسان حسینعلی زاده ضمن اعلام آغاز به کار مدرسه تابستانه مهارتهای نرم فریلنسرهای حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال، اظهار کرد: مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال وفق آئیننامه «حمایت از فریلنسرهای فعال در حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال» و در راستای تحقق «رشد تولید» به عنوان شعار سال ۱۴۰۲ این مدرسه را راه اندازی کرد.
وی همچنین در ادامه به اهداف برگزاری این مدرسه اشاره کرد و توضیح داد: هدف اصلی این رویداد مهارتی آشنایی مخاطبین با چارچوب کسب و کارهای مجازی و اشتغال به صورت فریلنسری در بستر وب یا رسانههای اجتماعی است. در این مدرسه شیوههای کسب و کاری و فرصتهای شغلی پلتفرمهای بومی موفقی نظیر پونیشا، مکتبخونه، ترجمیک و شبکه اجتماعی روبرد معرفی خواهد شد.
حسینعلی زاده در ادامه افزود: همچنین در این مدرسه، طیف مهارتهای نرم لازم برای موفقیت فریلنسرها جهت درآمدزایی مناسب از طریق این پلتفرمها بررسی میشود و دورههای آموزشی مربوطه به تفکیک برای مخاطبان این مدرسه برگزار خواهد شد.
معاون مرکز آموزش مهارتهای تحول دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فریلنسری الزاماً به معنای دورکاری نیست، اما با فراهم شدن زیرساختهای دورکاری در کشور و آشنایی نسبی عموم مردم با این مقوله، فریلنسری توأم با دورکاری فرصتهای شغلی فراوانی را فراهم خواهد کرد که هم کارکنان و هم کارفرمایان میتوانند به نوبه خود از مزایای بالقوه آن بهرهمند شوند. در واقع فریلنسری به معنای کاری است که در آن افراد شغل آزاد دارند و کارمند نیستند.
وی درباره مزایای شرکت کنندگان در دوره تابستانه مهارتهای نرم فریلنسرهای حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال بیان کرد: توسعه مهارتهای فردی با معرفی شدن در پلتفرمهی فرصتساز و موفق، امکان کسب درآمد متناسب با زمان و مکان فعالیت اختیاری و بدون نیاز به سرمایه زیاد، امکان شبکهسازی با متخصصان و افراد موفق در مهارتی خاص و همچنین کسب تجربه و ایجاد زمینه مساعد برای اشتغالزایی در کشور از مزایایی به حساب میاید که شرکت کنندگان در مدرسه تابستانه میتوانند از آن بهرهمند شوند.
حسینعلی زاده در پایان خاطرنشان کرد: در این مدرسه تابستانه سعی بر این است که ضمن معرفی چارچوب فریلنسری در کشور، ساز و کار فعالیت در این حوزه و درآمدزایی از زبان نمایندگان پلتفرمهای موفق در کشور تشریح گردد.