وزارت دفاع لهستان از صدور دستورات لازم به منظور افزایش شمار نظامیان این کشور در مرز بلاروس خبر داد.

تمرد گروه واگنر از دستورات فرماندهی روسیه که به شورش این گروه تفسیر شد درنهایت با میانجی‌گری «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به پایان رسید. پس از این ماجرا، نظامیان گروه واگنر در خاک بلاروس مستقر شدند؛ اقدامی که با واکنش تند کشور‌های مجاور که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بودند همراه بود. لهستان یکی از این کشور‌ها است که حضور گروه واگنر در بلاروس را خطری برای امنیت ملی خود می‌داند. 

به گزارش تله تریدر، «ماریوس بلاژاک» وزیر دفاع لهستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «من باتوجه به ادامه استقرار شبه‌نظامیان گروه واگنر در بلاروس، دستور دارم نظامیان بیشتری در مرز با این کشور مستقر شوند.»

سرویس گارد مرزی لهستان پیش‌تر درخواست کرده بود یک هزار نظامی بیشتر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی از مرز‌های شرقی در این منطقه مستقر شوند. 

بلاژاک در این باره گفت: «به دلیل شرایط بی ثبات در مرز لهستان و بلاروس و به درخواست فرماندهی گارد مرزی کشور برای افزایش شمار نظامیان در مرز‌های شرقی، وزارت دفاع دستورات مقتضی به منظور اجرایی شدن این موضوع را صادر کرد.»

با افزایش تحرکات مرزی لهستان در مرز بلاروس، روسیه هشدار داده است هرگونه اقدام نظامی علیه مینسک به معنای اقدام نظامی علیه مسکو تفسیر خواهد شد. مقامات کرملین از رصد اقدامات ورشو در مرز‌های شرقی این کشور خبر می‌دهند. 

پیش‌تر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به منظور ایجاد موازنه و جلوگیری از حمله لهستان به بلاروس موافقت خود را با استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در خاک این کشور اعلام کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار