رشد اهدای کتاب به کتابخانه‌های گتوند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند گفت: اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در شهرستان رشد ۷۹ درصدی داشته است.

رییس اداره کتابـخانه‌های عمومی گتوند گفت: با تلاشـها و اطلاع رسانی‌های انجام پذیرفته در سطح کتابخانه‌های عمومی و با نگاه ویـژه‌ای که مردم شهرستان به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته اند از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۶۰۶ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

ابوذر اکبری نیا می گوید: این تعـداد کتـاب که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد ۷۹ درصدی داشته پس از طی فرآیند مربوطه و کسب استعلام و تایید از نهـاد کتابخانه های عمومی کشـور به مخـازن کتابخانه‌ها انتقال یافته و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته اند.

به گفته او اهدای کتاب از طرف مردم به کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک سنت حسنه، چندین سال است که در شهرستان در حال اجرا است و مردم فرهنگ دوست شهرستان استقبال بسیار خوبی از این موضوع داشته اند.

اکبری نیا گفت: از این تعداد نسخه کتاب اهدا شده که با موضوعات مختلفی همچون ادبیات، روانشناسی، فلسفه، کمک درسی، مذهبی، تاریخی، کودک، پزشکی و علوم اجتماعی بوده اند، تعداد ۲۴۷ نسخه توسط اعضا کتابخانه‌ها، ۱۳ نسخه توسط مسئولان ادارات و نهاد‌ها، و ۳۴۶ نسخه نیز توسط ناشران به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا شده است.

اکبری نیا ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد اجتماعی و تاثیرگذار، ارتباط مستقیمی با بسیاری از بخش‌های جامعه دارد و عموم مردم می‌توانند با اهدای کتاب‌های خوانده شده و بلا استفاده‌ی خود به کتابخانه‌های عمومی، زمینه را برای استفاده دیگران از این کتاب‌ها فراهم کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند گفت: نقش کتابداران در اطلاع رسانی و اجرای این موضوع بسیار پررنگ بوده و هست و از همه علاقه‌مندان دعوت میشود که به طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی بپیوندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار