رکورد خرید تضمینی گندم در بوکان شکست

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شده که این میزان بی سابقه بوده است.

انور امینی‌خواه مدیر جهادکشاورزی بوکان با اشاره به اینکه روند خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد، گفت: در سنوات گذشته خرید تضمینی گندم در این شهرستان به ۷۵ هزار تن نرسیده بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۲ هزار تن خریداری شده بود، اضافه کرد: امسال پیش بینی ما خرید ۱۱۰ هزار تنی گندم است که با این میزان شهرستان بوکان ضمن شکستن رکورد خرید تصمینی گندم رتبه نخست استانی را نیز کسب خواهد کرد.

مدیر جهادکشاورزی بوکان ادامه داد: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در هشت مرکز شامل مرکز خرید شامل پنج مرکز تعاون روستایی، ۲ مرکز خرید مرکز خرید اداره غله و یک مرکز فرآوری انجام می‌گیرد.

وی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۷۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده و پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول از گندم‌زار‌های این شهرستان برداشت شود.

امینی‌خواه در خصوص قیمت نهایی گندم نیز یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم نرخ گذاری و تعیین شد.

وی اضافه کرد: مطالبه کشاورزان همزمان با خرید تضمینی گندم تا تاریخ ۱۳ تیر ماه پرداخت شده و این روال همچنان ادامه دارد.

کشت گندم در بوکان هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن هم از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد ادامه دارد.

سال زراعی از اول مهر هر سال آغاز و به پایان شهریور سال آینده موکول می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
نزدیک به 40 هزارتن هم در سیلوهای سقز و مهاباد و میاندواب تحویل داده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
نزدیک به 40 هزارتن هم در سیلوهای سقز و مهاباد و میاندواب تحویل داده شد