معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اوز و صدرا توانستند از میان ۱۰۵ شهر جزو ۱۲ شهر برگزیده پایتخت کتاب ایران باشند.

غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: امسال نتیجه انتخاب پایتخت کتاب ایران مشخص شد و ۲ نماینده انتخابی فارس یعنی «اوز» و «صدرا» توانستند از میان ۱۰۵ شهر جزو ۱۲ شهر برگزیده باشند.

او ادامه داد: شهر اوز با کسب امتیاز ۵۰ در صدر جدول و شهر صدرا با کسب امتیاز ۳۲ در رتبه ۷ جدول شهر‌های برگزیده قرار گرفتند.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: پایتخت کتاب ایران یک رویداد ملی ترویج کتابخوانی است که متوجه به کارنامه و برنامه های شهر‌هایی است که ضمن برخورداری از پیشینه های درخشان فرهنگی و اهتمام به تقویت زمینه های توجه به کتاب، با شرکت در این رویداد نسبت به ارائه برنامه های خلاقانه و اثرگذار برای رونق کتابخوانی اقدام کردند.

خوش اقبال افزود: طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران چند سالی است با توان خود مسیر کتاب و کتابخوانی و ترغیب مروجان این حوزه را درگیر کرده است.

 معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال نیز با همت همکاران اداره کل و همچنین همکاری رییس شهرستان‌های سراسر استان فارس تلاش شد تا زحمات مروجان و اهالی کتاب بیش از پیش دیده و بدان پرداخته شود.

خوش اقبال تصریح کرد: دی ماه پارسال اقدامات اولیه جهت برگزاری هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب توسط دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی بنا به سیاست‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به ادارات کل ابلاغ شد بر همین اساس اقدامات زیر بنایی اولیه، جلسات با دستگاه‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار و این اطلاع رسانی به صورت گسترده در همه شهرستان‌های استان هم انجام شد.

او بیان کرد: با توجه به راه اندازی سامانه مستقل جهت این رویداد مهم فرهنگی و پس از طی فرآیند ثبت نام، فهرست این شهر‌ها در اواخر فروردین ماه امسال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد به تهران ارسال شد.

خوش اقبال اضافه کرد: این مهم به طور قطع با هماهنگی نماینده این ۲ شهر و همکاری دستگاه‌های مرتبط جهت استان فرهنگور فارس تحقق یافته و امید است این سیر رشد در همه زمینه‌های دیگر فرهنگی و ۲ جشنواره فیروزه و جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار