تحقق ۸۰ درصدی تعهد مردم بردسکن برای بازسازی عتبات عالیات

مردم بردسکن از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان کمک نقدی، طلا و نقره برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بردسکن در دیدار با دادستان این شهرستان گفت: تعهد امسال شهرستان بردسکن برای بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد تومان است که تاکنون ۸۰ درصد از این تعهد محقق شده است.

حاج محمد اسماعیل نیا افزود: در ماه محرم با پرچم گردانی گنبد مطهر امام حسین علیه السلام که در سطح روستاها انجام شد بانوان این شهرستان بیش از ۵۰۰ گرم طلا و نقره برای بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند.

وی همچنین گفت: در همایشی که با حضور مسئولان هیئت‌ های عزاداری سطح شهرستان بردسکن برگزار شد تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع آوری شده است که با احتساب نذورات طلا و نقره هدایای جمع آوری شده ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

اسماعیل نیا اظهار امیدواری کرد: تا پایان ماه صفر و با فعال شدن ستاد فرعی ادارات و معادن تعهد شهرستان بردسکن به بیش از یک میلیارد تومان برسد.

وی اظهار داشت: بانوان روستای حسن آباد از توابع بخش شهرآباد بیشترین هدیه طلا و نقره را داشته‌ اند.

اسماعیل نیا با بیان اینکه موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود گفت: امروزه اکثر طرح ها در اماکن مقدسه کربلا، نجف، سامرا و کاظمین رو به اتمام و یا در حال اجرا است و صحن حضرت زینب با بیش از ۱۲۰ هزار متر مربع تا پایان امسال تکمیل و تحویل تولیت خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه بین الحرمین افزود: در صورت تامین آب شرب قرار است بین الحرمین به صورت چند طبقه احداث و ظرفیت زائرین از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند.

عباس درودی نیا دادستان شهرستان بردسکن هم از اقدامات ستاد بازسازی عتبات در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: مردم شهرستان بردسکن در انجام کارهای فرهنگی و مذهبی پیشتاز هستند و با قدم برداشتن در راه اهل بیت علیه السلام خودشان را بیمه می‌ کنند.

وی آمادگی خود را برای تامین زمین ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد یک قطعه زمینی برای ساختمان اداری ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان واگذار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار