مدیر آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۷۰۰ هزار سفیر سلامت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به منظور ارتقای سطح سلامت فعالیت می‌کنند.

محمدجعفر صادقی روز سه شنبه در نشست خبری نخستین کنگره بین المللی سواد سلامت و چهارمین کنگره بین‌المللی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت گفت: سفیران سلامت پیرامون خود مراقبتی آموزش می‌بینند و این آموزش‌ها را به خانواده خود ارائه و انتقال می‌دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر سفیران سلامت، ۲۴ هزار داوطلب سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند، ادامه داد: داوطلبان سلامت آموزش‌های خودمراقبتی دریافت شده را علاوه بر خانواده خود به سایر خانواده‌ها نیز آموزش می‌دهند.

مدیر آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۵۰ پیام‌گزار سلامت در ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های استانی خراسان رضوی در راستای ارتقای سواد سلامت فعالیت دارند، اظهار داشت: همچنین برای ارتقای سواد سلامت و آموزش خودمراقبتی در سطح اجتماع، کانون‌های سلامت محله در شهرستان‌های استان تشکیل شده است و آموزش‌های خود مراقبتی در این کانون‌ها به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

پذیرش ۷۲۷ مقاله برای کنگره بین‌المللی سواد سلامت

مدیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی سواد سلامت نیز در این نشست با بیان این که سطح سواد سلامت در جامعه پایین است، گفت: در راستای ارتقای سواد سلامت جامعه برای نخستین بار این کنگره در خراسان رضوی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی روز‌های ۲۸ و ۲۹ مردادماه در این شهر برگزار می‌شود.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: توسعه سواد سلامت و تعهدات دولت و نظام سلامت، محیط سواد سلامت، سواد سلامت و مدیریت بیماری به ویژه بیماری‌های مزمن، سواد سلامت و سواد رسانه ای، توسعه مهارت‌ها و راهبرد‌های سواد سلامت، ارتقای سلامت و توانمندسازی جامعه از جمله محور‌های برگزاری کنگره مزبور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۲۳ مقاله به این کنگره ارسال شده که از این تعداد ۷۲۷ مقاله پذیرش شده است.

رییس دانشکده بهداشت مشهد اظهار داشت: این کنگره در هفت میزگرد تخصصی به صورت پرسش و پاسخ و مناظره برگزار خواهد شد.

دکتر قلیان اول گفت: تاکنون ۲۹ پایان نامه، ۶۰ طرح تحقیقاتی، ۸۰ مقاله علمی در راستای ارتقای سواد سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.