ونزوئلا در فلسطین سفارت باز می‌کند

ونزوئلا سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در فلسطین را از دفتر نمایندگی به سفارت ارتقا داد.

 وزارت خارجه فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که جمهوری ونزوئلا سطح نمایندگی دیپلماتیک خود را از دفتر نمایندگی به سفارت ارتقا داده است.

به گزارش العربی الجدید، در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است که این اقدام در راستای به رسمیت شناختن فلسطین توسط ونزوئلا در آوریل ۲۰۰۹ و تاکید بر عمق روابط تاریخی بین دو کشور دوست و موضع ثابت این کشور در حمایت از فلسطین و حقوق ملت فلسطین در همه سطوح انجام شده است.

فلسطین از رئیس جمهور، دولت و ملت ونزوئلا برای حمایت نامحدود از ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و این تصمیم شجاعانه تقدیر و تشکر کرد.

بیانیه مذکور افزود که این اقدام به برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی به ویژه در سایه تلاش‌ها برای به حاشیه راندن فلسطین و تجاوز و ظلم و ستم تاریخی به ملت فلسطین کمک خواهد کرد. ونزوئلا روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل در سال ۲۰۰۹ قطع کرد.

در همین راستا پارلمان اروپا در نشست اخیر خود در شهر استراسبورگ با اکثریت آرا از اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. این پارلمان خواستار برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان در فلسطین در اسرع وقت شد و از رژیم صهیونیستی خواست اجازه دهد انتخابات در قدس شرقی هم برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۷:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
پرچمت بوسه گاه ما ای ونزوئلای پر ستاره. بنازم به بازوی خیبر شکنت. پرچمت بوسه باران باد. تا ابد.
آخرین اخبار