خانمیرزا به قطب گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری تبدیل خواهد شد

مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اهداف جهاد کشاورزی است و احداث گلخانه اقدامی مناسب جهت افزایش تولید، صادرات، رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خانمیرزا در حاشیه بازدید از گلخانه‌ها گفت: طرح احداث گلخانه و کشت‌های متراکم در شهرستان در حال حاضر ۲۵ هکتار در حال بهره برداری و ۴/۵ هکتار در حال احداث می‌باشد.

وی افزود: همچنین ۶ هکتار در شرف تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد است.

عالی اضافه کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اهداف جهاد کشاورزی است و احداث گلخانه اقدامی مناسب جهت افزایش تولید، صادرات، رونق اقتصادی و اشتغالزایی می‌باشد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: کشت‌های گلخانه‌ای بهره وری آب را تا ۱۰ برابر، میزان تولید را ۱۰ تا ۱۲ برابر و میزان درآمد کشاورزان را ۲۰ تا ۳۰ برابر افزایش می‌دهد.

وی تصریح نمود: البته درست است که نوسانات بازار وجود دارد، ولی به ازای راه‌اندازی هر هکتار گلخانه ۱۲ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند که این یک اشتغال پایدار و ثابت می‌باشد.

عالی یادآور شد: با پیگیری‌ها، بررسی و بازدید‌های کارشناسان این مدیریت چندین طرح گلخانه‌ای را شناسایی کرده ایم و یکی از برنامه‌های این مدیریت رفع موانع و کمک به کشاورزان و متقاضیان می‌باشد و با برنامه ریزی خانمیرزا در آینده نزدیک به قطب گلخانه استان چهارمحال و بختیاری تبدیل خواهدشد.

مدیر شهرستان افزود: یکی از دلایلی که شهرستان خانمیرزا معروف به قطب محصولات کشاورزی می‌باشد. اراضی حاصلخیز و پشت کار و تلاش بسیار شایسته کشاورزان این شهرستان می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار