توافق فرماندهان نیروی زمینی ارتش ایران و روسیه برای تقویت همکاری‌ها

امیر سرتیپ کیومرث حیدری و اولگ سالیوکوف برای تقویت همکاری‌های نیروی زمینی ارتش ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

اولگ سالیوکوف فرمانده کل نیروی زمینی نیرو‌های مسلح روسیه و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با یکدیگر در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده کل نیروی زمینی نیرو‌های مسلح روسیه در مذاکرات مشترک با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل فرماندهی کل نیروی زمینی روسیه در مسکو، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های کلیدی خاورمیانه و شریک استراتژیک و راهبردی روسیه است.

وی افزود: هم اینک مسکو و تهران گفتگو‌های فشرده سیاسی برای توسعه مناسبات دوجانبه دارند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در این دیدار، آمادگی این نیرو را برای توسعه همکاری‌های نظامی با نیروی زمینی روسیه اعلام کرد.

در این دیدار، موضوعات همکاری و تعامل نظامی با هدف اجرای پروژه‌هایی با هدف افزایش آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح دو کشور بررسی شد.

بنا بر این گزارش، طرفین در این دیدار در زمینه تقویت بیشتر همکاری‌های نیروی زمینی در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش پیش از این دیدار، در حالی که از سوی فرمانده کل نیروی زمینی نیرو‌های مسلح روسیه همراهی می‌شد، تاج گل به مزار سرباز گمنام در مسکو اهدا کرد.

بنا بر این گزارش، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در سفر به مسکو همچنین از برخی موسسات آموزشی نظامی نیروی زمینی و مجتمع‌های صنعتی نظامی روسیه بازدید خواهد کرد.

امیر سرتیپ حیدری روز یکشنبه در نخستین روز سفر به مسکو از غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه نظامی روسیه موسوم به آرمی ۲۰۲۳ در پارک پاتریوت در حومه مسکو بازدید کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۶:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
جبهه روسیه جبهه شرق عالم در مقابل غرب عالم است. تمام کشورهای شرق باید از هر جهت از روسیه جانبداری کنند. در غیر این صورت هر کشور مجبور خواهد شد به تنهایی در مقابل کل غرب عالم به مصاف برود. عاقل آنست که اندیشه کند پایان را.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۱:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا خیلی ضعیف شده چون نمی تواند مانع همکاری های نظامی ایران و روسیه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
به حمایت تسلیحاتی از روسیه پایان دهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
بروبمیرروسیه پیروزه مرگ براروپاامریکا
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
کدام توافق ؟؟!! کدام همکاری ؟؟!!!
سوخو ۳۵ ها چه شد ؟؟!!!
اگر روسیه سوخو ۳۵ ها را تحویل ندهد هیچ مفهمومی غیر از خیانت و خباثت ندارد. آنگاه با کمال صداقت تمام نظریات اصلاح طلبان ورشکسته در مورد روابط با روسیه را خواهم‌پذیرفت و کلاهم را به احترام از آنان از،سر برخواهم داشت.
اگر روسیه سوخو ۳۵ ها را تحویل ندهد ، در این صورت است که اقرار میکنم سیاست ما باید رفع تنش با آمریکا باشد و لا غیر. به خصوص پس از،بیانیه چین و روسیه در همراهی امارات کوتوله در مورد جزایر همیشه ایرانی خلیج فارس.
متاسفانه ظاهرا روسیه قدر امنیت مرزهای شرقی اش که ناشی از حضور و وجود ایران است را ندارد و درک آنرا ندارد. نمیفهمد که اگر بجای ایران ، کشوری وابسته به
غرب مانند اوکراین، بود ،روسیه کاملا در محاصره غرب گرفتار و خفه میشد!
آخرین اخبار