مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ۲۰ هزار واحد مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور طی هفته دولت به بهره داری می رسد.

علیرضا جعفری گفت:  تعهدات باقی مانده از ۱۰ سال گذشته بر دوش دولت بوده است و همواره تاکید شده بود که به این تعهدات عمل شود و از سوی دیگر باید به وعده های داده شده در حوزه مسکن هم باید توجه میشد که آن را اجرایی کردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید  در هفته دولت ۲۰ هزار مسکن که بخش عمده ای از آنها مسکن مهر است  به متقاضیان تحویل داده  می شود همچنین تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی از جمله مدرسه مسجد و مراکز بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او می گوید:  افزایش سرانه سلامت و  محیط های ورزشی و ایجاد فضای سبز را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و ارتقای سطح کیفیت در شهرها را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

جعفری افزود: نگاه هویت بخشی به شهرهای جدید را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این راستا قرارگاه تشکیل داده ایم و طرح باغ کتاب را در شهرهای جدید اجرایی کرده ایم همچنین طراحی بازارهای ایرانی اسلامی را در تمامی شهرهای جدید انجام داده ایم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد:  از ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن ۶۰۰ هزار واحد سهمیه شهرهای جدید بوده است که اجرای آن را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او گفت: تا به امروز ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷۷ هزار نفر واجد شرایط بودند و برای این  تعداد ۲۰۰ هزار واحد را کلید زدیم و از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد فعال هستند. 

جعفری اظهار کرد: در ۶ شهر جدید پرند، صدرا ، بهارستان ، گلبهار ،سهند و فولاد شهر  بيشترین تقاضا را داشتند و ساماندهی  آنها برای نهضت ملی مسکن  ضروری بود.

او افزود: ۱۸ هزار هکتار براي تامين  ۶۰۰ هزار واحد بود و از این میزان ۱۰ هزار هکتار را تامین کرده ایم و زیر عملیات تولید مسکن است و ۷هزار هکتار باقی مانده باید تامین شود. برای پایان امسال کسری واحدهای مسکونی را تامین خواهیم کرد.

او گفت: در کنار بحث شهرهای جدید شهرک سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم و برای اولین بار ۲۷ شهرک در نوار ساحلی کشور مبتنی بر اقتصاد دریا محور را ایجاد کرده ایم  و امروز با همت وزیر راه وشهرسازی و با پیگیری استانداران خوزستان هرمزگان و بوشهر و سیستان وبلوچستان و در کمتر از ۵ماه تعیین و تکلیف می شود.

مديرعامل شركت عمران شهرهای جدید گفت: با هماهنگی بین دستگاهی پارک های پتروشیمی در دستور کار ما است و این اقدامات در راستای ایجاد اشتغال در شهرهای جدید فراهم می کنیم. 

او گفت: ۵۰ نقطه برای ایجاد  شهرک در راستای  ایجاد تحقق ۴ میلیون واحد مسکونی برنامه ریزی شده که در مجموع  در ۷۷ نقطه فضای سکونتی کشور شهرک ایجاد شده که کمترین آن ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی و بیشترین آن ۵۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

او گفت:  اراضی بلاتکلیف در محیط های مختلف کشور وجود دارد می تواند از طریق حضور بخش خصوصی ساماندهی شود و در این زمینه سرمایه‌گذاران می توانند برای ساخت شهرک ها در این اراضی به شرکت عمران شهرهای جدید مراجعه کنند

او گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید باقی مانده بود  که  برای تکمیل  آنها حدود ۲۰ همت نیاز بود و تابه امروز ۴۰ هزار واحد را تحویل داده ایم و این  ۲۰ هزار واحد باقی مانده در سال های ۹۹ کلید زده شده بود.

 جعفری تاکید کرد: ۱۰ هزار مسکن مهر پردیس،  ۳هزار مسکن مهر پرند ، ۱۴۰۰ مسکن مهر هشتگرد در هفته دولت به بهره برداری می رسد همچنین ۹۸۱ واحد در شهر اندیشه است در قالب نهضت ملی مسکن است و ۱۴۶۰ واحد نهضت ملی مسکن  در پرند آماده تحویل  داریم اما به دلیل کم کاری متقاضیان در آورده امکان تحویل آنها وجود ندارد بنابراین باید هرچه سریعتر متقاضیان آورده های خود را تکمیل کنند

وی گفت: در هفته دولت جشن پایان مسکن مهر پرند را خواهیم گرفت و  تست  گرم متروی پرند هم با پیگیری مدیرعامل شهر جدید پرند و شهرداری تهران در پایان شهریورماه انجام می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی  گفت: شهر جدید خلیج فارس به عنوان شهر بین المللی با کارکرد در بندر عباس جانمایی شده و ۲۰ هزار هکتار دارای ظرفیت های و برای ظرفای های معماری و الگوی سبک معماری و از باب و این شهر جدید خلیج فارس در دستور کار است  ۳۰ نفر در هکتار با ظرفیت ویژه  اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
پاراگراف آخر قابل فهم نیست
آخرین اخبار