رئیس اتاق تعاون گفت: در چارچوب اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بازسازی شهری و روستایی با تعاونی‌های مسکن در تولید مصالح همکاری موثری وجود داشته است.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون گفت: قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سند ملی توسعه بخش تعاون و سایر قوانین بالادستی بستر‌های دسترسی به هدف استفاده از توان تعاونی ها را در صورت اهتمام همه دستگاه‌های ذیربط حاکمیتی و مردمی به ایفای وظایف و تکالیف مقرر در قوانین فراهم نموده است.

او گفت: اتاق تعاون ایران به عنوان متولی غیردولتی بخش تعاون که در کنار مطالبه گری تحقق انتظارات قانونی تعاونی‌ها به امر تسهیل گری در روند فعالیت‌های این نهاد‌های مردمی اهتمام دارد تمامی مساعی خود را با استفاده از ساز و کار عضویت در قالب شورا‌ها و مجامع عالی اقتصادی در داخل معطوف کمک به رفع معضلات مبتلابه تعاونی‌ها و سایر بنگاه‌های غیر دولتی می‌نماید و با مشارکت موثر در برگزاری نمایشگاه‌های معتبر بین المللی و تاسیس مرکز تجاری و انعقاد تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های مختلف بویژه وزارت مسکن و شهرسازی و ص. م. ت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ساختن مسکن در چارچوب نهضت ملی مسکن و بازسازی شهری و روستایی با استفاده از توان تعاونی‌های مسکن و تولید مصالح و…معطوف نموده است.

عبدالهی گفت: همچنین اتاق تعاون ایران، در عرصه تعاملات بین‌المللی نیز با استفاده از موقعیت عضویت در هیات مدیره اتحادیه بین‌المللی تعاون I.C.A زمینه صادرات بخش تعاونی را به کشور‌های مختلف مهیا می‌نماید در همین راستا جلسه رسمی هیات مدیره اتحادیه مذکوردر شهریورماه با حضور نمایندگان بیش از ۳۰ کشور خارجی در تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی و کمک به افزایش سرمایه اجتماعی که از ویژگی‌های منحصر به فرد تعاونی‌ها است و باید با تلاش بیشتری در عرصه عمومی نمود پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار