رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۶ محصول کشاورزی استان شامل زراعی، باغی، و دام و طیور رتبه اول تا ششم کشوری را دارد.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رتبه بندی این محصولات براساس نسبت سطح و تولید و آخرین آمارنامه کشاورزی در سال جاری استخراج شده است.

وی تصریح کرد: محصولات زغال اخته رتبه اول، فندوق، زالزالک و زیتون رتبه دوم، گلابی، گیلاس، انگور و ماهیان زینتی در رتبه سوم، ذرت علوفه‌ای چهارم، آفتابگردان آجیلی، شیر و عدس در رتبه پنجم و سنجد، توت فرنگی، قارچ دکمه‌ای و تخم مرغ در رتبه ششم قرار دارند.

عطایی با بیان اینکه دشت قزوین می‌تواند غذای ۳۰ میلیون ایرانی را تامین کند، خاطرنشان کرد: در صورت احیا و توسعه پایدار این دشت بدون شک می‌توان غذای ۳۰ میلیون ایرانی را در این استان تامین کرد.

این مسئول، مساحت اراضی زراعی و باغی استان را ۴۸۹ هزار هکتار اعلام کرد و یادآور شد: از این مقدار ۷۶ هزار هکتار را اراضی باغی و ۴۱۳ هزار هکتار را نیز اراضی بخش زراعی به خود اختصاص داده است.

به گفته عطایی، بخش کشاورزی استان قزوین ۷۷ هزار و ۳۶۰ بهره‌بردار دارد که با برنامه ریزی منسجم و ظرفیت‌های بالقوه این دشت می‌توان تحول عظیمی را در آن آغاز کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: افزایش بهره‌وری در تولید همزمان با کاهش بهره‌برداری از منابع آبی و همچنین رعایت الگوی کشت از عمده موضوعات مهم و دارای اولویت استان قزوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار