کارشناس مسکن گفت: افزایش سرعت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن نیازمند تزریق تسهیلات ساخت است.

بسیاری از سازندگان این روزها  چشم انتظار پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هستند و با توجه به آنکه طبق اعلام شرکت عمران شهرهای جدید هزینه های ساخت مسکن هم برای  تعداد طبقات پایین  کمتر هست بنابراین باید حداقل تسهیلاتی در اختیار سازندگان قرار گیرد تا شاهد ایجاد انگیزه برای ساخت و تکمیل پروژه ها باشیم. 

به گفته  غلامی یکی سازندگان پروژه های مسکونی بسیاری از سازندگان در این روزها نیازمند تامین اعتبار و تامین مالی از سوی بانک ها هستند چراکه وقتی منابع مالی نباشد انگیزه ای برای اجرای کار و یا تکمیل پروژه وجود ندارد.

او می گوید : با وجود آنکه دولت و رئیس جمهور به بانک ها دستور داده است که باید هرچه سریعتر اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کنند اما نه تنها ما سازندگان بلکه بسیاری از معاونان هم از پرداخت نکردن این تسهیلات به پروژه های مسکونی گله مند هستند.

براساس این گزارش طبق آخرین آمارهای اعلام شده تنها یک بانک در پرداخت تسهیلات ساخت تا به امروز موفق عمل کرده و با وجود پیگیری های وزارت راه وشهرسازی همچنان پروژه ها برای تکمیل شدن روند ساخت خود باید منابع مالی لازم داشته باشند.

در همین راستا ایلاتی کارشناس مسکن به باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز بانک ها با وجود تاکیدات بسیار زیاد در روند پرداخت  تسهیلات همکاری لازم را انجام نمی دهند و در این زمینه باید حتما خود بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هرچه سریعتر ورود کند چراکه اگر این تسهیلات تزریق نشود روند تکمیل پروژه ها هم کند تر خواهد شد.

براساس این گزارش در شرایط کنونی که بازار مسکن نیازمند رونق و خروج از رکود است تنها راهکار افزایش روند تولید مسکن و تزریق آن به بازار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار