بهره‌مندی ۸۰ درصد مردم بروجن از خدمات جمع‌آوری فاضلاب

فرماندار بروجن گفت: ۸۰ درصد مردم این شهرستان از خدمات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند و طرح تصفیه‌خانه بلداجی نیز با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

فتاح کرمی در شورای اداری شهرستان بروجن، اظهار داشت: هفته دولت فرصت بسیار مناسبی است تا عملکرد دولت تبیین شود.

وی افزود: آنچه در شهرستان بروجن از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات در سطح شهرستان بوده است.

کرمی اضافه کرد: اگر بخواهیم مرکز شهرستان توسعه یافته داشته باشیم، باید همه شهر‌ها و روستا‌ها به درستی دیده شوند.

وی گفت: سعی شد عدالت در توزیع و تأمین اعتبارات طرح‌ها و افتتاح و کلنگ‌زنی آن‌ها در شهرستان بروجن رعایت شود.


بیشتر بخوانید


کرمی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بسیاری از طرح‌های عمرانی در شهرستان بروجن از دهه ۸۰ آغاز شده و تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است، برای تکمیل و استفاده از آن‌ها نیازمند یک عزم جدی در بین همه ارکان اجرایی و تصمیم‌گیر هستیم.

وی اظهار داشت: اتفاق مطلوبی در زمینه پروژه انتقال آب بن به بروجن رخ داد و پیش از این اراده‌ای برای تکمیل این طرح وجود نداشت، این طرح هم‌اینک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کرمی بیان کرد: تنها طرحی در چهارمحال و بختیاری که اعتبارات آن برگشت می‌خورد، طرح انتقال آب بن به بروجن بود، اما الان همه اعتبارات جذب شده است.

وی گفت: طرح دیگر در شهرستان بروجن سد آقبلاغ نقش بسیاری در تأمین آب کشاورزی و صنعت در شهرستان بروجن دارد و ازجمله طرح‌های مهم شهرستان به شمار می‌رود که پارسال کلنگ‌زنی شد و امسال ۶۰ میلیارد تومان تخصیص گرفته است.

فرماندار شهرستان بروجن بیان داشت: برای تکمیل سد آقبلاغ یک هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار پیش‌بینی شده است که با شروع کار قرارگاه خاتم‌الانبیاء در این طرح شاهد اتفاقات خوب و ارزشمندی در حوزه آب خواهیم بود.

کرمی افزود: شهرستان بروجن پیشانی خشکسالی چهارمحال و بختیاری است لذا باید هر آنچه در توان داریم برای تقویت منابع آبی شهرستان انجام دهیم، یک میلیون و ۲۰۰ مترمکعب کسری آبخوان‌ها در بروجن است که عامل نگران‌کننده به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در حوزه راه‌سازی و جاده‌سازی در شهرستان بروجن اقدامات مطلوبی انجام و اعتبارات مناسبی پیش‌بینی شده است، حدود ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان آسفالت شد، همچنین حدود ۸ کیلومتر از معابر بخش بلداجی و ۸ کیلومتر در بخش فرادنبه، دهنو و نقنه انجام شد.

کرمی اظهار داشت: سطح گلخانه‌ها در این شهرستان بسیار اندک بود از همین رو هدف‌گذاری ایجاد ۱۰۰ هکتار گلخانه تا سال آینده و ۳۵۰ هکتار تا پایان دولت در شهرستان صورت گرفت.

وی با اشاره به لزوم توسعه آبیاری نوین در شهرستان بروجن، خاطرنشان کرد: متوسط بهره‌برداری کشاورزان شهرستان از سیستم‌های نوین آبیاری ۷۰ درصد و متوسط استان ۶۰ درصد است.

کرمی گفت: ۸۰ درصد مردم شهرستان بروجن از خدمات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند، تصفیه‌خانه بلداجی نیز با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد، عملیات اجرای شبکه فاضلاب سفیددشت نیز آغاز شده است، شبکه فرادنبه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصفیه‌خانه آن تا دهه‌فجر بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در روستا‌های شهرستان نیز انجام می‌شود، برای مثال شبکه روستای آورگان است که ۱۵ سال پیش آغاز شده و هم‌اینک در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار