استاندار خراسان رضوی گفت: تکمیل زنجیره ارزش در حوزه‌های مختلف، یک راهبرد برای اقتصاد این استان به شمار می‌آید.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده در حوزه‌های معدن، ترانزیت، انرژی‌های پاک و کشاورزی، یک راهبرد برای اقتصاد خراسان رضوی است.

او افزود: رویکرد حل مسائل استان مبتنی بر ظرفیت‌های این استان می‌باشد و در بخش اقتصادی نیز همین رویکرد در پیش گرفته شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بخش‌های مختلف اقتصادی استان درگیر مسائل، مشکلات، خلاء‌ها و نقص‌هایی است که می‌تواند با مزیت‌های موجود مرتفع شود.

نظری بیان کرد: زیارت و اقتصاد زیارت به واسطه حرم امام رضا (ع) یکی از این مزیت هاست که می‌تواند تحول ویژه‌ای را برای استان و حتی کشور رقم بزند.

او تصریح کرد: مناطق مرزی از لحاظ مراودات دارای اهمیت است و شهرستان تایباد و مرز دوغارون در همجواری با کشور افغانستان از این قائله مستثنی نیست.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امید است با تشکیل منطقه آزاد تجاری دوغارون در تایباد، سرمایه گذار جذب این شهرستان و خراسان رضوی شود و ارتباطات مرزی مانند صادرات، ترانزیت و نیز تولید افزایش یابد.

در ششمین روز از هفته دولت و با حضور استاتدار خراسان رضوی، کارخانه تولید گاز کربنیک مایع با سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی تایباد افتتاح و کارخانه تولید کنسانتره آهن در معدن رهنه، واقع در جنوب غربی این شهرستان، کلنگ زنی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.