طرح ملی امداد و نجات ویژه دهه پایانی ماه صفر با هدف خدمت رسانی به زائران پیاده رضوی، با حضور جمعی از نیرو‌های عملیاتی ۱۶ استان کشور آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ پایگاه امداد و نجات ویژه خدمت به زائران همزمان با دهه پایانی ماه صفر در محور‌های استان برپا می‌شود. 
 
دکتر محسن ذاکریان افزود: در این قالب با مشارکت چند استان دیگر کشور ظرفیت خدمت رسانی امدادگران در خراسان رضوی به ۵۰۰ نفر رسید.
 
وی بیان کرد: ۱۰۰ نفر از امدادگران متعلق به سایر استان‌های کشور هستند که ۵۰ دستگاه خودروی امدادی را برای امداد رسانی در دهه پایانی صفر نیز به همراه خود به استان خراسان رضوی می‌آورند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: برنامه خدمت رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر از امروز ۱۶ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ همین ماه ادامه دارد.
 
وی بیان داشت: علاوه بر این، قرارگاه مرزی دوغارون که از ۲۷ مرداد ماه با هدف خدمت به زائران خارجی اربعین راه اندازی شد، در ایام دهه پایانی ماه صفر نیز به زائران خارجی خدمت رسانی می‌کند.
 
ذاکریان گفت: ۲۰ نیروی امدادگر و فرهنگی هلال احمر در این ایام به زائران خارجی خدمت می‌کنند و پیش بینی افزایش پنج برابری زائران افغانستانی را در این ایام نسبت به سال گذشته داریم.
 
وی در پایان گفت: پیش بینی‌ شده است بیش از یک میلیون زائر پیاده در ایام دهه پایانی ماه صفر وارد استان شوند، در حالی که سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر در این ایام به مشهد سفر کرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.