افتتاح بخش LDR در بیمارستان امام علی(ع) چابهار باعث ارتقا خدمات و بهره‌مندی مادران باردار از شرایط مراقبتی با کیفیت خواهد شد.

حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: با کاهش مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان، این شاخص در سال‌های اخیر در استان به ۱۵ در صدهزار تولد زنده رسیده است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۰ شاخص مرگ مادران باردار در سطح کشور به ۲۲ در صدهزار تولد زنده کاهش‌یافته که حاصل تلاش‌ها و مراقبت‌های دقیق و مناسب بهداشتی و درمانی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: این شاخص در حال حاضر در سیستان و بلوچستان با کاهش چشمگیر به ۱۵ در هر صدهزار تولد زنده رسیده است.
 
وی گفت: این شاخص در کشورهای همسایه ما از جمله افغانستان و پاکستان ۶۳۸ و ۱۲۴ در هزار است که قابل‌قیاس با جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
غزنوی اظهار کرد:  در حال حاضر در بهترین نظام‌های اقتصادی و سلامت دنیا این شاخص حدود ۲۱ در هر صدهزار تولد است. این شاخص‌ها را مرهون خدمات بهورزان، کاردان‌ها، ماماها و پزشکان هستیم.
 
وی با تأکید بر اینکه سیستان و بلوچستان مرزبان سلامت کشور است، گفت: هم‌جواری سیستان و بلوچستان به دو کشور افغانستان و پاکستان که پایین‌ترین شاخص‌های سلامت را دارند باعث شده از نظر پیشگیری از انواع بیماری‌ها مانند فلج اطفال، سرخک و مالاریا فعالیت‌های گسترده‌ای توسط همکارانمان جهت صیانت از سلامتی هم‌وطنان صورت پذیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به فلج اطفال در سطح استان سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار